actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2011, 11:57
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
De Wever: "Na de zomer is akkoord helemaal onmogelijk"

N-VA-voorzitter Bart De Wever wil nu een echte formateur en geen "transformateur" aan zet zien, die best nog voor de zomer een ploeg vormt die coalitieonderhandelingen start. "Erna komen de gemeenteraadsverkiezingen eraan en voor alle partijen zal de marge van toegevingen klein worden. De zomer is geen deadline, maar iedereen die iets van politiek kent weet dat na de zomer een akkoord al helemaal onmogelijk zal zijn."


Nu CD&V-voorzitter Wouter Beke zijn onderhandelingsopdracht heeft afgerond, is het uitkijken naar een nieuw initiatief van de koning. Over wat er precies moet gebeuren, zijn N-VA en PS het oneens, bevestigt De Wever.

Hij wil dat een kandidaat-premier opstaat en de "locomotief" wordt van regeringsonderhandelingen. De Wever ontkent dat de N-VA een akkoord in de weg staat. "Als men werkelijk gelooft dat men een fantastisch akkoord kan maken zonder de N-VA, dan moet men dat doen. Als men mij zegt dat het makkelijker gaat als ik opzij ga, dan ga ik opzij. Als die hervormingen die nodig zijn er maar komen."


13/05/2011
www.hbvl.be

Zijn ze nu niet verlegen, pas na de zomer?!
Ik kan begrijpen dat dit een zeer ernstige kwestie is en dat je er natuurlijk niet zo vlug mogelijk overheen kan/mag gaan. Maar nu loopt het toch wel de spuitgaten uit. Meneer De Wever heeft hier zeker gelijk, we moeten een echte formateur hebben die best nog voor de zomer een ploeg vormt die coalitieonderhandelingen start.

De tijd begint toch stilaan te dringen niet? Het wordt tijd dat er iemand opstaat die het gaat doen! Veel geblaat weinig wol!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2011, 13:32
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
De Wever: "Na de zomer is akkoord helemaal onmogelijk"

Het wordt inderdaad eens dringend tijd dat er iets gaat gebeuren met onze regering. Ik geef Bart de Wever groot gelijk dat het tijd wordt om een echte formateur aan te stellen. Ik denk dat wij als burgers wel lang genoeg hebben moeten wachten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.