actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2008, 09:40
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 66
Vlaams Belang jongeren zingen nazistische liedjes tijdens kamp

Vlaams Parlementslid Jan Penris heeft aan de Vlaams Belang Jongeren (VBJ) een zangboekje met nazistische marsliederen gegeven tijdens hun zomerkamp. Het zangboekje bevatte onder andere het door de Wehrmacht gebruikte marslied Westerwald.

De VBJ trekt elk jaar op zomerkamp, of 'zomeruniversiteit' zoals zij het omschrijven. In 2006 kregen ze tijdens dat kamp een cadeautje van Penris: een zangboekje dat naast klassiekers als de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet ook nazistische marsliederen bevatte. Onder andere het Panzerlied en de door het Wehrmacht gebruikte marslied Westerwald stonden in het boekje.

GVA, 01/10/2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2008, 09:47
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 66
Evelien Peeters

Het is erg dat jongeren er zo racistisch zijn opgesteld dat ze deelnemen aan kampen zoals de Vlaams Belang Jongeren. Zij zijn bovendien nog niet voldoende ontwikkeld om zich een persoonlijk standpunt aan te nemen tegenover zo'n zaken. Als je hen dan nog nazistische liederen laat zingen, dat is er helemaal over. Jongeren zijn zo beïnvloedbaar, ze zijn snel met zoiets mee en dat is in het verleden ook gebleken. Ten tijden van Hitler bijvoorbeeld, waren de jongeren direct mee, maar dat is ook logisch, zij moeten nog gevormd worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st October 2008, 15:53
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Erg !
Ik vind het eigenlijk helemaal niet kunnen en toen ik dit las was ik lichtelijk gezegd een beetje gechoqueerd.
Terwijl het Vlaams Belang altijd beweerd niet-nazistisch te zijn lappen ze zoiets ! Het is wel jammer voor hen dat dit uitgelekt is want van zoiets wil je natuurlijk niet dat iedereen het weet .
Maar waarschijnlijk zullen ze het toch weer ontkennen .
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 2nd October 2008, 17:04
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Inderdaad! Zoiets snap ik ook niet. Het "Vlaams Blok" is toch overgestapt naar "Vlaams Belang" omdat het juist van zijn racistische imago af wilde. Dan snap ik ook niet waarom ze nu per se nazistische liederen zingen. Ik vind het erg betreurenswaardig dat er zo'n kampen bestaan, en nog veel erger dat ouders hun kind naar zo'n kamp sturen, in plaats van een sport- of taalkamp... Kampen dienen immers om plezier te maken en om eventueel iets bij te leren, maar toch zeker niet om anderen te bevooroordelen en te "leren verafschuwen" door middel van liedjes en dergelijke!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.