actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2015, 11:01
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
N-VA wil nog meer besparen op sociale zekerheid

Terwijl CD&V geen marge ziet voor extra besparingen in de sociale zekerheid, wil de N-VA net daar het gros van de 2 miljard euro halen die straks gevonden moet worden bij de begrotingscontrole.

Het Monitoringcomité stelt morgen zijn langverwachte raming voor van het tekort dat de regering vanaf eind volgende week moet wegwerken tijdens de begrotingscontrole. Binnen de regering gaat men ondertussen uit van een oefening van 2 miljard euro, inclusief enkele honderden miljoenen om de penibele budgettaire situatie te verlichten op departementen zoals Justitie, Defensie en Binnenlandse Zaken.

De meerderheidspartijen lopen zich achter de schermen warm voor wat zich nu al aandient als een ferme clash tussen de N-VA en CD&V. Terwijl CD&V-voorzitter Wouter Beke enkele weken terug nog uitdrukkelijk onderstreepte dat er geen marge meer is om verder te besparen op pensioenen, werkloosheidsuitkeringen en gezondheidszorg, willen de Vlaams-nationalisten net daar het gros vinden van de gezochte 2 miljard euro, al heeft de partij nog geen concrete voorstellen.

De voorzet van de N-VA komt er nadat minister van Begroting Hervé Jamar (MR) gisteren in Le Soir had geopperd dat er vooreerst opnieuw moest worden bespaard op de overheidsuitgaven zelf. De N-VA wijst die piste af, aangezien ‘de departementen nu al aan hun limiet zitten’. Voor Defensie en Binnenlandse Zaken vraagt de partij daarentegen 200 miljoen euro extra.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20150317_01584980

Eigen mening: Het kat en muisspel tussen NVA en CD&V stopt maar niet. Ook nu zijn er weer discussies. Discussiëren vind ik een goede zaak. Zo komen de plus- en minpunten van beide partijen aan het licht, maar ooit moet het wel stoppen. NVA en CD&V staan altijd tegenover elkaar. Door hun blijvende geruzie kan er niet goed geregeerd worden vind ik. 2 miljard euro halen uit de sociale zekerheid vind ik persoonlijk héél veel. Ik begrijp wel dat er overal op bespaard moet worden en dat het geen goed idee is om nog extra te besparen op justitie etc. Ik vind dat er een compromis moet gevonden worden om op alles een stukje te besparen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.