actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2016, 10:03
Elien.S*mers Elien.S*mers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Wommelgem
Posts: 93
Brussels Airport gaat heropstart testen

Brussels Airport gaat heropstart testen

Brussels Airport bereidt de heropstart van de luchthaven voor. Daarom zal er dinsdag een grote test gebeuren waarbij 800 luchthavenmedewerkers de tijdelijke opstelling en infrastructuur voor het incheckproces zullen testen.

'Brussels Airport heeft de voorbije dagen uitgebreide analyses gedaan van de infrastructuur van de terminal en van de verschillende mogelijke scenario's voor een gedeeltelijke heropstart van haar activiteiten. Wanneer deze gedeeltelijke heropstart zal plaatsvinden, is nog niet bepaald. Dat hangt af van de verschillende her op te starten processen. Feit is dat een heropstart in de verwoeste infrastructuur op korte termijn niet mogelijk is', aldus de persmededeling.

Brussels Airport begon donderdag al met het opzetten van tijdelijke constructies. Deze integreren de bijkomende veiligheidsmaatregelen die van overheidswege op alle Belgische luchthavens werden ingevoerd. De vertrekflow leidt via tijdelijke constructies naar de gelijkvloerse zone van Connector. Daar werd een ruimte ingericht met tijdelijke incheckbalies waar passagiers zich kunnen aanmelden voor hun vlucht en ook hun bagage kunnen afzetten.

Van daaruit gaat het via een diensttrap naar het bekende screeningplatform van de Connector, die ongeschonden uit de aanslagen kwam. Hier vindt de controle van personen en handbagage plaats en vanaf daar volgen passagiers het gewone traject. Voor de aankomende passagiers wordt er gekeken naar een oplossing per bus via een hangar.

Het scenario moet nu voldoen aan drie criteria: de tijdelijke constructies moeten voldoen aan alle bouwkundige en brandtechnische veiligheidsvoorschriften, verschillende passagiersflows moet in het echt worden getest om zeker te zijn dat alles vlot verloopt en ten slotte moeten de overheidsinstanties hun zegen geven over het veiligheidssysteem dat werd opgezet. De bouwkundige en brandtechnische keuring van de tijdelijke constructies vindt komende dinsdag plaats.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160327_02206174

Eigen mening:

Dat Brussels Airport zo snel mogelijk een heropstart wil voorbereiden, vind ik een goed teken. Ze laten zich niet vangen door een al te grote angst en willen zo snel mogelijk terug op het normale ritme zitten. Echter denk ik dat ze ook de tijd moeten nemen om de schade op te meten en goede, nieuwe infrastructuur te voorzien. Uiteraard zullen ze met de druk zitten uit de maatschappij om te vliegen, maar dat moet maar even kunnen wachten, denk ik. Wel vind ik het goed dat ze gaan testen of ze al enigszins passagiers kunnen verwerken. Enkel stel ik me daarbij de vraag hoe ze gaan bepalen welke passagiers wel en welke niet via Brussels Airport mogen vliegen of inchecken. Verder zijn de criteria waaraan ze moeten voldoen goed opgesteld als we kijken naar de infrastructuur. Het moet brandveilig zijn en het moet ook écht getest worden. Men mag niet uitgaan vanuit een theoretisch denkkader. Dat daarna de overheid hun zegen moet geven, vind ik een raar gegeven. De technici zullen wel weten waar ze mee bezig zijn en ook het personeel zal duidelijk kunnen aangeven of het werkt of niet. Voorlopig denk ik dus dat het een goed plan is om zo snel mogelijk terug op te starten, maar daarbij mag men niet overhaast te werk gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.