actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2015, 08:57
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Verkeersexperts halen Uplace-oplossing onderuit

Verkeersexperts halen Uplace-oplossing onderuit

Volgens onderzoekers van de UGent en de VUB wordt de impact van Uplace op het omliggende verkeer door de Vlaamse regering systematisch onderschat. Vilvoorde is van plan een bezwaarschrift in te dienen tegen het winkelcomplex.
'Het rapport waarop de Vlaamse regering haar beslissing over een nieuw ruimtelijk plan voor Uplace in grote mate baseerde, is een buitengewoon zwakke basis voor de inschatting van de mobiliteitsproblematiek.' Onderzoekers Dirk Lauwers, Kobe Boussauw en Ward Ronse wijzen er in De Standaard op dat de verkeerscijfers verouderd zijn en de inschattingen in de nota onduidelijk, onvolledig of verkeerd.

Zo gaat de studie ervan uit dat de files op de Brusselse Ring niet meer gegroeid zijn sinds 2007, terwijl de filezwaarte in werkelijkheid bijna is verdubbeld. De cijfers over het verkeer dat Uplace en andere activiteiten veroorzaken, zijn te laag of niet onderbouwd. Het aanbod aan openbaar vervoer is te beperkt. Bovendien werd de studie niet onderworpen aan de gebruikelijke kwaliteitscontrole.

De Antea-studie ligt al even onder vuur. Volgens de Vilvoordse schepen voor Mobiliteit Francine De Prins (SP.A-Groen) legt dit nieuwe onderzoek ‘op een pijnlijke manier bloot dat de Vlaamse regering bijna moedwillig de mobiliteitseffecten van het winkelcomplex onderschat.’ De stad zal de resultaten aangrijpen om een bezwaarschrift tegen Uplace in te dienen.

Bron: De Standaard

Eigen mening:
Bij het lezen van dit artikel moet ik eerlijk zijn dat ik dit verontrustend nieuws vind. Uplace is een project dat veel geld nodig heeft om opgebouwd te kunnen worden. Het is dan niet meer dan normaal dat wij verwachten dat dit project grondig is onderzocht voordat men zoveel geld gaat investeren in een mogelijke oplossing. Het zou zonde zijn van het vele geld en man krachten om een project te bouwen. Waar we een kans hebben nadien tot de conclusie te komen dat het niet voldoet om het probleem op te lossen. Ik hoop dat ze dit nog verder gaan onderzoeken. En pas met de bouw van Uplace beginnen als ze zeker zijn van het effect op het probleem. Per slot van rekening bevinden we ons nog steeds in de economische crisis. Hierdoor denk ik dat het niet aangeraden is om grote kosten te gaan doen als we niet zeker zijn van de mogelijk gevolgen van de bouw van Uplace. Ik denk dat we in een stadia zijn gekomen dat we zeker moeten zijn van wat we investeren.

Laatst aangepast door l*tte.demeulder : 11th May 2015 om 09:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.