actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2010, 02:57
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs down ‘Nog nooit meegemaakt'

‘Nog nooit meegemaakt'


‘Ik heb het nooit zo erg meegemaakt in de achttien jaar dat ik hier werk.' Guido Herman, de ombudsman bij de spoorwegen, ziet de klachten opstapelen. Hij telt zowat 30 procent meer dossiers dan vorig jaar. ‘Er zitten mensen bij die zich altijd ingehouden hebben maar nu zeggen: zo kan het niet langer.'



Dat is een bewuste keuze van de NMBS, om de winter door te komen. Woordvoerster Frieke Neyrinck: ‘Normaal staat er vijftien procent van onze vloot stil voor onderhoud of modernisering. In de winter wordt dat 25 procent. Technici werken dag en nacht om het materieel draaiende te houden. Zonder dat winterplan zou de toestand veel erger zijn. Ons uitgangspunt is: liever een korte dan geen trein.'

‘Tja, vertel dat aan de mensen die niet mee kunnen', reageert Jan Vanseveren van reizigersorganisatie TreinTramBus. ‘Voor hen komt dat op hetzelfde neer als een afgeschafte trein.'

Kees Smilde van TreinTramBus ervoer het onlangs zelf . ‘Mijn trein Leuven-Gent doet het doorgaans aardig, maar vorige week donderdagavond: afgeschaft. Een half uur wachten, pas om negen uur thuis. Vorige maandag: weer afgeschaft. Woensdag staat er in Leuven zeven minuten vertraging op de monitor. Op het perron horen we: afgeschaft wegens een staking in Luik. 's Avonds op de terugreis: weer vertraging. Donderdag liep alles gesmeerd. Dat had ik wel verdiend (lacht).'

Geert Messiaen, secretaris-generaal van het liberale ziekenfonds en spreekbuis van de pendelaars, strijdt als een Don Quichot tegen de problemen bij het spoor. ‘Op mijn traject Roeselare-Kortrijk-Brussel heb ik haast elke dag vertraging. Vandaag (vrijdag, red.) weer 25 minuten. De redenen die ze dan omroepen: wegens druk verkeer, wegens gestoorde seinen. Het lijkt een bandje dat ze afspelen.'

‘Ik spoor sinds 1977. Af en toe gaat het beter maar de jongste tijd is het weer erg.'

‘Let op, ik blijf de trein het beste vervoermiddel vinden. Ondertussen kan ik niet anders dan blijven hameren op de pijnpunten.'


Blog DS, 11-12-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.