actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2016, 10:15
Elias.H*es Elias.H*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Meerhout
Posts: 74
Vlaming bij beste vijftig leraren ter wereld

Koen Timmers (37) uit Hasselt is genomineerd voor de Global Teacher Prize, zowat de Nobelprijs voor leraren. Samen met 49 anderen is hij geselecteerd uit 20.000 kandidaten. Het is de derde keer dat de prijs wordt uitgereikt en met Timmers staat voor het eerst een Belg in de shortlist.

'Dit betekent heel veel voor mij', zegt Koen. 'Vorig jaar heeft Stephen Hawking de top tien bekendgemaakt, en de paus de winnaar. Dat wil wel iets zeggen. Mijn Twitter en Facebook ontploffen van de berichtjes.'

Koen geeft al 17 jaar *informatica in het volwassenenonderwijs, aan CVO De Verdieping in Heusden-Zolder. 'Maar ik denk dat de jury vooral gecharmeerd is door mijn project in vluchtelingenkamp Kakuma in Kenia', zegt hij. 'Via een vzw geven honderd leraren uit dertig landen dagelijks les aan vluchtelingen via Skype.'

De winnaar van de *Global Teacher Prize wordt bekendgemaakt in maart en krijgt liefst 1 miljoen dollar. Geld dat Koen niet in eigen zak zou stoppen, mocht hij winnen. 'Dat geld zou integraal naar de vzw gaan', zegt hij.

De Standaard
15/12/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02627637

Mening:
Ik word er blij van te kunnen lezen dat een Vlaming in de shortlist staat voor beste leraren ter wereld. Dat wil veel zeggen over het onderwijs in België. Al moeten we wel de kanttekening maken dat hij zijn nominatie te danken heeft aan zijn vrijwilligerswerk en zijn project voor vluchtelingen in Kenia. Heel mooi initiatief wel, mag hij trots op zijn. Dat hij daardoor genomineerd is voor beste leraar ter wereld, vind ik niet meer dan normaal! Het is niet van de poes als je uit 20.000 leraren ter wereld bij de beste 30 behoort. Zo wordt het Belgisch onderwijs toch maar weer eens in de bloemetjes gezet! Initiatieven zoals het project voor vluchtelingen in Kenia is heel mooi, hopelijk spoort dit verhaal anderen (leraren) aan om zich ook in te zetten voor instanties, anders dan de school waar ze lesgeven. Het is nog des te nobeler van Koen, mocht hij winnen, dat hij de prijzenpot volledig schenkt aan de vzw, chapeau!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.