actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2013, 21:52
michiel.v*ndyck michiel.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 42
"Elk doodgeboren kind heeft recht op een begrafenis"

"Elk doodgeboren kind heeft recht op een begrafenis"

Iedereen moet het recht hebben om zijn doodgeboren kind te begraven of te cremeren, ongeacht de zwangerschapsduur. Dat staat in de conceptnota van CD&V-parlementsleden Katrien Schryvers en Sonja Claes die gisteren besproken is in het Vlaams Parlement.


Een van de opmerkelijkste voorstellen gaat over doodgeboren kinderen of sterrenkinderen. “Het bestaande decreet zegt dat ouders vanaf een zwangerschapsduur van 12 weken het recht hebben om hun kind te begraven of te cremeren. Die beperking moet er uit. We willen ouders tot niets verplichten, maar ze moeten de kans krijgen om elk overleden kind te begraven. Het maakt niet uit hoe oud het is.”

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...begrafenis.aspx

mening:
Momenteel hebben enkel doodgeboren kinderen met een zwangerschapsduur van 12 weken recht om begraven te worden. Ik vind het een goed voorstel om daarop geen zwangerschapsduur te zetten. Het is voor sommige ouders die de eerste 12 weken hun baby verliezen een even groot emotioneel probleem. Iedereen moet het recht krijgen om daarover zelf te kunnen beslissen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2013, 12:02
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Dit is een onderwerp waarover met hard kan discussiëren. Want wanneer moet je nu een doodgeboren kind begraven? Ik begrijp heel goed dat een doodgeboorte voor de ouders heel zwaar is, maar dat is een miskraam ook? Ik vind dat ouders van doodgeboren kinderen recht hierop hebben maar men moet het ook realistisch houden. Want niet elk doodgeboren kind is al levensvatbaar en dat is dan wel helemaal iets anders dan wanneer het kind dat wel is. Ik vind het dan ook niet meer als normaal dat het kind, wanneer het levensvatbaar zou zijn, dan begraven wordt. Begrijp me hier nu niet verkeerd, want elke miskraam, elke doodgeboorte, ... is heel erg en emotioneel zwaar. Maar ergens moet men toch ook nog realistisch blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.