actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 08:28
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Geen geld meer voor lonen van voedselinspecteurs

Geen geld meer voor lonen van voedselinspecteurs

Het federaal voedselagentschap (FAVV) vraagt dringend meer middelen van de regering om de werking van zijn inspecteurs in de toekomst te blijven garanderen. Dat schrijft Het Nieuwsblad vrijdag.

Deze week kregen 200 voedselinspecteurs te horen dat hun lonen van oktober tot eind dit jaar niet meer kunnen worden uitbetaald.

“De regering moet dringend ingrijpen, de bescherming van de veiligheid van de voedselketen is in gevaar”, waarschuwt FAVV-topman Gilbert Houins. “Als er geen geld wordt vrijgemaakt, organiseer ik een persconferentie om alle problemen openlijk te verkondigen”. Het agentschap vraagt 2,5 miljoen euro extra budget om de zelfstandige dierenartsen-controleurs, labo’s en verplaatsingskosten te kunnen betalen.

Het is niet de eerste keer dat Houins aan de alarmbel trekt. Vorige maand stuurde hij een brief naar premier Elio Di Rupo waarin hij dreigde met een shutdown. “De aanvraag wordt momenteel nog onderzocht. We moeten een juist evenwicht vinden tussen enerzijds de nodige budgettaire discipline en anderzijds de geldnood van de dienst”, luidt het bij voogdijminister Sabine Laruelle. Ze merkt op dat de dienst al zijn opdrachten heeft kunnen uitvoeren en niet de enige is die moet besparen.

Bron:
Belga. (2013, 12 6). Geen geld meer voor lonen van voedselinspecteurs. De Standaard.

Eigen mening:
Ik vind het niet kunnen dat deze mensen geen correct loon meer krijgen. Zij blijven immers voort werken maar ze worden er waarschijnlijk niet voor betaald. Ik hoop dat de overheid dit bedrijf de nodige steun geeft om hun werknemers te betalen. Anders zullen de werknemers van het bedrijf het werk stilleggen vermoed ik.

Ik wil nog vermelden dat het heel belangrijk is om open te communiceren met de werknemers. Het bedrijf zal dit vermoedelijk al langer weten en ik vind dat het personeel daarvan op de hoogte moet gebracht worden. Zo kunnen ze misschien samen naar een oplossing zoeken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.