actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2012, 20:42
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Jongen (9) kritiek na ongeval met vorkheftruck in Gingelom

GINGELOM - Zaterdagnamiddag is in Gingelom een negenjarige jongen zwaargewond geraakt nadat hij terechtkwam onder een vorkheftruck.

'De jongen was samen met zijn vader aan het werk. Toen de vader even naar binnen ging is de jongen om een onduidelijke reden samen met de vorkheftruck in een beek gekanteld. Het slachtoffer kwam onder de vorkheftruck vast te zitten in het water', meldt de brandweer van Sint-Truiden.

Nadat de jongen kon bevrijd worden is hij in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis.

Bron
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120519_090
Mening

Ik vraag mij af of het verantwoord is om een 9-jarige alleen bij een vorkheftruck te laten. Ik vind dit zo'n typisch ongeval dat vermeden had kunnen worden moest zijn vader wat minder onoplettend hebben omgesprongen met zo'n gevaarlijk werktuig. Er is een rede waarom mensen een attest nodig hebben voordat ze dit werktuig mogen bedienen, om dit soort situaties te voorkomen bijvoorbeeld. Moest dit mijn kind geweest zijn, hij had mee kunnen gaan tot ik tijd had om terug mee naar de vorkheftruck te gaan en dan nog had hij niet zomaar mee in dit werktuig gemogen.

Ik snap dat het leuk is voor kinderen om mee te mogen deelnemen aan wat hun vader doet, vooral als het om dit soort dingen gaat, maar veiligheid zou hierbij toch moeten primeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.