actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: De N-VA verkiest het kartel boven Dedecker. Heeft de N-VA de juiste keuze gemaakt?
Heel zeker 11 42.31%
Dat moet de toekomst uitwijzen 12 46.15%
Helemaal niet 3 11.54%
Stemmers: 26. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2006, 16:19
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Heeft de N-VA de juiste keuze gemaakt?

De N-VA verkiest het kartel met de CD&V boven de pas aangetrokken Jean-Marie Dedecker. Heeft de N-VA de juiste keuze gemaakt?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2006, 17:39
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik vrees dat NVA door deze vertoning een groot deel van haar geloofwaardigheid kwijt is. Ik denk dat dit naar de burgers toe een beeld geeft van 'kiezen voor de postjes'. Of dat dan werkelijk zo is, dat doet er niet toe, uiteindelijk zijn het de burgers die stemmen.

Persoonlijk vind ik dan ook dat NVA een zeer mal figuur slaat. Het lijkt alsof niet werd nagedacht bij het binnenhalen van Dedecker. In principe kon de huidige situatie toch wel enigszins voorspeld worden. (Of zelfs vermeden door van tevoren met CD&V te praten.) Nu lijken ze binnen de NVA redelijk dom. Zeker wanneer ze uiteindelijk hun beslissing toch maar weer ongedaan maken.

Wat er gebeurd is, doet me zowaar medelijden krijgen met Dedecker. (en dan is het erg hoor)
Wat is gebeurd is geen manier van politiek voeren.

Ik vrees dat dit hernieuwd kartel CD&V meer kan schaden dan geen kartel. Want NVA zal hier zeker onder lijden.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th December 2006, 17:53
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
'k Denk dat ze er goed aan hebben gedaan van die egotripper buiten te stampen. Niks dan miserie met die gast
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th December 2006, 18:33
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Hier de verantwoording die ik als lid van N-VA in mijn digitale brievenbus kreeg:

Dag Pieterjan Goris
10/12/2006

N-VA en CD&V bundelen krachten voor een postief alternatief

Bart De Wever
Voorzitter N-VA

Gisteren besliste de partijraad van de N-VA om in kartel met CD&V naar de verkiezingen van 2007 te trekken. Gemakkelijk was de beslissing van het ‘parlement’ van de partij zeker niet. De uitslag van de stemming toont wel aan dat de beslissing ruim gedragen wordt. De partijraad sloeg daarmee de bladzijde om van een pijnlijk hoofdstuk in de partijgeschiedenis. Nu moeten we naar de toekomst kijken. Als Vlaams-nationalisten dragen we immers de verantwoordelijkheid om maximaal te blijven wegen op de politieke agenda.

Prioritair voor de N-VA is de eis naar een fundamentele staatshervorming in 2007. Net daarom oordeelde de partijraad dat de N-VA de krachten moet bundelen met CD&V, wanneer deze laatste partij een duidelijk engagement neemt om, in woord en daad, het communautair luik van het Vlaams regeerakkoord te realiseren. Gelet op de standpunten van SP.A en VLD, beseffen we immers ten volle dat enkel en alleen het Vlaams kartel wil en kan werk maken van een fundatmentele hervorming van de staat

De inhoud is voor ons van doorslaggevend belang. De N-VA is een Vlaams-nationale partij en het spreekt dus voor zich dat het voor ons niet bij het Vlaams regeerakkoord en de Vlaamse resoluties zal blijven. Wij blijven gaan voor die onafhankelijke Vlaamse staat in Europa. Maar we moeten die Vlaamse staat dan wel dichterbij brengen. En als een grote Vlaamse partij als CD&V het engagement opneemt om samen met ons serieus aan de kar te trekken, dan zetten wij een ongelooflijke stap vooruit.

Dit willen wij realiseren als volledig onafhankelijke partij. Wij blijven onze zelfstandigheid behouden, onze structuren, ons programma enz..

Wij beseffen dat de N-VA en haar kiezers op de verkiezingsdatum de doorslag kunnen geven: voor de voortzetting van paars of voor een nieuw en deze keer Vlaams beleid. Gedaan met het paarse wanbeleid van loze beloftes en sociaal-economische en communautaire stilstand. Het is tijd voor een beter en een betrouwbaar Vlaams beleid.
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th December 2006, 13:29
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Bas Van Gorp (reactie)

Ik vrees er eigenlijk voor dat de N-VA zijn geloofwaardigheid verloren heeft door eerst Dedecker binnen te halen en vervolgens Dedecker in de koud te laten staan voor een kartel met de CD&V!
Dedecker zegt ten minste waar het opstaat!!! Hij weet perfect wat hij kan verwezenlijken en wat niet!!
Mijn stem heeft hij in ieder geval al!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th December 2006, 14:25
Bram's Avatar
Bram Bram is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: May 2006
Locatie: Pulle
Posts: 37
Thumbs down NV-A? Spijtig genoeg juiste keuze.

Ik denk dat de NV-A inderdaad (spijtig genoeg) de juiste keuze heeft gemaakt. Als ze willen meepraten over de staatshervorming (wat de natte droom is van het partijbestuur) zijn ze beter af als koekoek in het nest van CD&V dan met de beperkte meerwaarde van J-M De Decker, want ook met hem erbij zouden ze niet genoeg stemmen halen om ooit aan de onderhandelingstafel toegelaten te worden.

Inderdaad zou men kunnen zeggen dat deze klucht de NV-A weinig geloofwaardig doet overkomen, maar we mogen niet vergeten dat ook het kartel zélf vele mensen ontmoedigd heeft toen het gevormd werd. (Ik ken bijvoorbeeld een vijftal mensen - en ik ken niet veel NV-A-stemmers - die sinds het kartel de partij verlaten hebben...)
__________________
De basiswetten van de wereldpolitiek:
1. Als de olifanten vechten, wordt het gras vertrappeld.
2. Zij die het hardst roepen, hoort men het eerst.
3. Eigen kind, schoon kind.

Laatst aangepast door Bram : 11th December 2006 om 14:29. Reden: een woordje over geloofwaardigheid
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th December 2006, 21:14
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Wat ik mij in deze hele kwestie dan wel afvraag:
=> Er wordt steeds gesproken over 'CD&V heeft rond tafel gezeten met NVA en een schoon voorstel gedaan' en meer van dat soort zaken.

=> Ik weet het niet, maar ik heb zelf de indruk dat CD&V eigenlijk NVA niet nodig heeft om de volgende verkiezingen tot een goed einde te brengen. Dus waarom zouden ze dan in godsnaam 'postjes beloven'? Waarom gaan ze dan terug in zee met een partij die toch wel aan geloofwaardigheid heeft verloren de voorbije weken?

Als NVA werkelijk iets te zeggen wil hebben bij die staathervorming, dan moeten ze daar als partij zitten, denk ik. In het kartel blijven ze toch (aanzien worden als) het 'aanhangertje'.

Nu ja, dat is mijn mening.

En als reactie op Bas: "Hij weet perfect wat hij kan verwezenlijken en wat niet!!" => Euhm, mag ik in plaats van 'kan' daar 'wil' van maken?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 14th December 2006, 15:54
toon caers toon caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Pulle
Posts: 79
NVa neemt juiste beslissing

Wat mijn mening betreft: zie titel.
Voor de rest nog een kleine reactie:

Bas van gorp zei:
Citaat:
Dedecker zegt ten minste waar het opstaat!!! Hij weet perfect wat hij kan verwezenlijken en wat niet!!

Euhm: dubbeldekkersnelweg: zeker te verwezenlijken. Dedecker is de zoveelste praatjesmaker die zich met zijn gat naar de wind draait om wat inhoudsloze standpunten aan de man te brengen. Hem is het enkel om andacht te doen, vrees ik. Gelukkig lopen er nog een aantal serieuze politici rond in België (of is het nu Vlaanderen+Wallonië ), al zijn die op één hand te tellen.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 18th December 2006, 23:18
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Ik zie De Decker als een meesterlijke oppositiespeler, enkel zat hij bij de VLD niet in de oppositie... Verder denk ik dat N-VA de juiste keuze heeft gemaakt met deze beslissing, al had Bart De Wever nooit zulke heisa verwacht en is het allemaal anders gelopen dan hij het wilde. Hij is de laatste weken wat bekritiseerd maar ik denk onterecht. Verder aan de mensen die kritiek hadden op de zogenaamde 'postjespakkerij': Is het niet de bedoeling van elke politieke partij om zo veel mogelijk postjes te bezitten om zo een eigen beleid te kunnen doorvoeren? Daarenboven heeft ze naar mijn mening geen enkel ideaal waar N-VA voor staat met de voeten getreden. Een goed voorbeeld voor in je cursus Barst: Eindelijk een partij die kritiek slikt op dit moment met in gedachten een staatshervorming op LANGE TERMIJN. Niet zo vaak toegepast in de politiek, dat langetermijndenken!
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 19th December 2006, 08:43
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door toon caers

Euhm: dubbeldekkersnelweg: zeker te verwezenlijken.


Pas op, pas op. Is zeer interessant, valt te verwezenlijken (moest de schatkist niet zo leeg zijn -of verkoop nog wat gebouwen?-), en niet zo belachelijk als het klinkt. Voor de ring van Brussel is er geen uitweg men kan niet breder gaan.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 21st December 2006, 23:45
Sara Sara is offline
Sara Bosman
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Brasschaat
Posts: 64
Ik vind ook dat NVA heel goed heeft gecommuniceerd hierover.
Dit had veel slechter voor hen kunnen aflopen - mits een grovere berichtgeving,
maar hun communicatie - en dan vooral die van Bart De Wever natuurlijk - verliep prima, waardoor ze er eerder voor gezorgd hebben dat ze nu bekender zijn geworden in Vlaanderen en dat de partij een "menselijk" gezicht heeft gekregen.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 22nd December 2006, 11:12
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
N-VA groeit sinds zaak-Dedecker

N-VA groeit sinds zaak-Dedecker


30 november: Bart De Wever stelt het nieuwe N-VA-lid Jean-Marie Dedecker voor. Onder druk van kartelpartner CD&V moest Dedecker kort daarna opstappen.


BRUSSEL - Bart De Wever blijft bijna zeker voorzitter van de N-VA. Die conclusie dringt zich op na zijn toer langs de provinciale afdelingen. ,,Tot mijn verbazing heeft de storm van de voorbije weken ons zelfs extra leden opgeleverd'', zegt De Wever donderdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.


Vorige week, na de zaak Dedecker, kondigde De Wever aan dat hij alle provinciale afdelingen zou bezoeken en daarna beslissen of hij voorzitter blijft. Die aangekondigde tournee is inmiddels achter de rug.

Alle afdelingen hebben hun steun betuigd aan voorzitter De Wever. ,,Blijkbaar wil de partij dat ik haar toch naar de federale verkiezingen leid. Zelfs de meest kritische geluiden gingen in die richting: 'Je hebt ons hierin gereden, rijd ons er nu ook maar weer uit'. Ook het partijbestuur was unaniem. Het is trouwens niet duidelijk wie mijn rol zou kunnen overnemen, want op dit moment is niemand kandidaat.''

Waarschijnlijk blijft De Wever dus de N-VA leiden. ,,Ik gun mezelf nog kerst en Nieuwjaar om na te denken'', aldus De Wever.


Blog DS, 21-12-2006
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.