actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2008, 20:58
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
grote mannen minder jaloers

Grote mannen zijn minder snel jaloers dan kleinere exemplaren, terwijl onder vrouwen diegenen met een gemiddelde grootte het minst afgunstig zijn. Dat blijkt uit een studie die te lezen is in het Britse wetenschappelijke magazine New Scientist. Onderzoekers aan de universiteiten van Groningen en Valencia hebben aan 549 mannen en vrouwen in hun land gevraagd hun eigen jaloersheid in te schatten en te benoemen welke karakteristieken van het andere geslacht ze het minst aantrekkelijk vinden.

Mannen en vrouwen
Bij de mannen bleek hun lengte een cruciale rol te spelen. Hoe groter ze zijn, hoe minder last van jaloezie ze hebben. Grote mannen worden nu eenmaal geassocieerd met aantrekkingskracht, macht en succes in de liefde. Onder vrouwen blijken diegenen die een gemiddelde lengte hebben het minst jaloers te zijn. Dat komt omdat zij gezonder en vruchtbaarder geacht worden en het populairst zijn bij mannen. Maar wanneer ze geconfronteerd worden met rivales die fysiek en sociaal sterker staan, kan ook bij vrouwen van middelmatige grootte afgunst de kop opsteken.

Beenlengte
Een Pools onderzoek, dat werd uitgevoerd aan de Universiteit van Wroclaw, bestudeerde de invloed van de lengte van de benen bij fysieke aantrekkingskracht. Ze legden honderd mannen en honderdachttien vrouwen zeven foto's met een man en zeven met een vrouw voor, wiens benen ingekort of verlengd waren. Benen die korter zijn dan gemiddeld, worden onaantrekkelijk bevonden. Maar iemand wordt slechts aantrekkelijker wanneer zijn of haar benen met maximum vijf procent verlengd werden. Worden ze nog langer gemaakt, dan worden de personen in kwestie minder mooi gevonden dat mensen met een gemiddelde beenlengte. Beenlengte wordt volgens de onderzoekers geassocieerd met bepaalde biologische eigenschappen. Te lange of te korte benen kunnen een slechte biologische toestand, genetische ziekten of gezondheidsproblemen verraden.
uit: De Morgen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th March 2008, 00:28
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
wat voor onderzoek :s

Iedereen heeft zo zijn dingen om te onderzoeken zeker. Echt betrouwbaar lijkt zo'n onderzoek me nu toch niet. Soit, van jalousie heb ik geen last, misschien komt het door mijn lengte(1.87m)...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th March 2008, 09:32
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door jan van hoogten
Soit, van jalousie heb ik geen last, misschien komt het door mijn lengte(1.87m)...

En dat in combinatie met je achternaam. Nee, volgens mij kán jij gewoon niet jaloers zijn
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th March 2008, 10:28
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
man man man. Waar houden de mensen hun toch met bezig. Ik durf er voor te wedden dat de helft van de mensen die zo'n artikel leest, het ook nog gelooft ook
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th March 2008, 12:24
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
reactie

Wat heeft je lengte hier nu weer mee te maken, tegenwoordig onderzoeken ze de gekste dingen. Jaloezie zit nu eenmaal in je karakter of niet.
Maar ja.... er zijn natuurlijk altijd mensen die dit geloven!!!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 1st October 2008, 15:10
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Dit is zo één van die onderzoeken die compleet nutteloos zijn
Wat heeft het feit of je jaloers bent of niet nu in godsnaam met je grootte te maken!
Dat ligt toch gewoon in je karakter of niet.
Al word dat nog een leuk excuus " ja sorry schat, ik kan er niets aan doen dat ik zo jaloers ben, dat ligt aan mijn grootte."
Zo kunnen veel discussies opgelost worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.