actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 08:22
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
Ontwerpakkoord over klimaat is klaar

Ontwerpakkoord over klimaat is klaar

Afgelopen nacht is een ontwerpakkoord bereikt op de Klimaattop in Parijs . Het wordt om half twaalf voorgesteld aan de vertegenwoordigers van de 196 deelnemende landen.

Afgelopen nacht is op de Klimaattop in Parijs een ontwerpakkoord bereikt, dat heeft voorzitter Laurent Fabius laten weten. Het wordt omstreeks 11u30 voorgesteld aan de vertegenwoordigers van de 196 deelnemende landen.

Aanvankelijk was het de bedoeling om het ontwerp al om 9 uur voor te leggen, maar volgens een bron bij de onderhandelingen is dat verschoven naar 11.30 uur omwille van ‘technische vertraging met onder meer de vertaling’. De tekst moet in zes talen van de VN worden opgemaakt.

Het ontwerpakkoord kwam er opnieuw na een lange nacht onderhandelen, onder leiding van voorzitter Laurent Fabius. Hij gaat de tekst vandaag ook voorstellen in plenaire zitting om 11.30 uur. Als er een consensus wordt gevonden, zal er enkele uren later een nieuwe plenaire zitting worden georganiseerd voor de formele goedkeuring van de tekst.

De delegaties zitten al sinds 30 november bijeen in Parijs met de bedoeling om een universeel akkoord te vinden om de opwarming van de aarde onder de 2 graden Celsius te houden.

Bron: [url]http://www.standaard.be/cnt/dmf20151212_02017924[/url

Mening: Ik was op de site aan het rondkijken en toen ik deze kop zag staan, was ik opgelucht. Eindelijk is er een document dat ze willen en kunnen voorleggen aan alle landen die deelnemen.

Ze zijn al langer aan het zeggen dat het klimaat aan het opwarmen is. Tot voor kort stond ik hier niet lang bij stil, ik dacht, net zoals velen denk ik, dat het nog vele jaren zou duren voor dit effectief zichtbaar is. Nu ben ik ervan overtuigd dat wij nu iets moeten doen aan het klimaat. Wij moeten onze bril veranderen. De bril waardoor sommigen nu nog kijken, waarbij je denkt dat het nog vele jaren zou duren moeten worden veranderd door een bril waardoor je het effectieve probleem ziet. Als wij willen dat onze nakomelingen ook in een wereld kunnen leven met prachtige fauna en flora, moeten wij nu inspanningen doen rond het klimaat.

Het is mij nu zichtbaar geworden dat het nu al niet goed is met ons klimaat. Overal zie je de kerstbomen verschijnen in woonkamers maar toch hangt de sfeer van Kerstmis er nog niet. Dit komt bij mij doordat het nog niet koud is en er nog geen sneeuw is gevallen. Oké, vorige jaren lag er misschien ook geen sneeuw op Kerstmis maar dan was het al wel veel kouder dan nu. Hierdoor ben ik nog meer gaan beseffen dat ons klimaat 'ziek' is.

Ik ben benieuwd wat men in dit ontwerpakkoord allemaal heeft geschreven. Ik ben ervan overtuigd dat als wij allemaal iets doen, wij een grote stap zetten ten voordele van het klimaat.

Laatst aangepast door L*tte.Michiels : 12th December 2015 om 08:29.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2015, 09:24
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
Er wordt veel verwacht van de bijeenkomst in Parijs. De laatste maanden is hier al veel over gesproken. Zo zijn er veel klimaatacties geweest, waarvan er spijtig een aantal zijn afgelast omwille van terreur. Net zoals L*tte ben ik blij om dit goede nieuws te horen. Uiteraard is het nu nog afwachten of er ook effectief een universeel akkoord kan gesloten worden. Al jaren spreken we van een opwarming van het klimaat. Dit zien we vooral bij onze poolkappen. Op een aantal jaren tijd is er al heel veel ijs gesmolten. Daarnaast voelen we het ook dat de natuur in de war is. Een aantal jaren geleden was het zo warm in de winter, dat de planten dachten dat het lente was. Op deze moment is het vooral belangrijk dat er een akkoord kan gesloten worden en dat er concrete acties worden uitgewerkt waar elk land zich zal moeten aan houden. Pas wanneer we de koppen samen steken en de wereld als één team werkt, kunnen we iets doen aan deze opwarming. Wanneer je als land op je eigen houtje probeert te zorgen voor een beter klimaat, ga je niet veel bereiken. De kracht is net om samen te werken. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar het resultaat dat uit de bus zal komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.