actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 19:25
veerle.pleysier veerle.pleysier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 43
Babybuik blijkt groot kankergezwel

Babybuik blijkt groot kankergezwel
Maandenlang werd een Britse vrouw gefeliciteerd met haar zwangerschap. Haar dikke buik was echter geen babybuik maar het gevolg van een groeiend kankergezwel in haar maag. De cyste van ruim 7 kilo werd verwijderd tijdens een vijf uur durende operatie.
Janet Delaney (43) stapte naar de dokter toen haar buikomtrek maar bleef toenemen. Volgens artsen leed de vrouw aan het 'Prikkelbare darm syndroom', ze kreeg pilletjes voorgeschreven maar die hielpen niet. De tandartsreceptioniste uit Manchester, die veel pijn had, keerde nog drie keer terug naar de dokter maar kreeg telkens dezelfde diagnose.

Pas na een echografie in het ziekenhuis werd duidelijk dat er een enorme cyste in haar buik groeide. Tijdens de operatie waren er twee chirurgen nodig om het gezwel van ruim 7 kilo uit haar buik te tillen. Na onderzoek bleek het kwaadaardig, de vrouw hoeft echter niet verder in behandeling te gaan, de chirurgen slaagden erin alles te verwijderen. 'Ik ben boos omdat dokters volhielden dat ik het 'Prikkelbare darm syndroom' had, hoe konden ze een cyste van die omvang in mijn maag missen?'

'Ik leek wel negen maanden zwanger, vreemden stonden hun plaats in de bus af voor mij en vroegen me voor wanneer de baby was', vertelt Delaney. 'Toen ik antwoordde dat ik niet zwanger was, waren mensen zo beschaamd dat ze niet meer wisten wat zeggen. Uiteindelijk kon ik ook geen gewone kleren meer dragen en moest ik wel zwangerschapskledij kopen.'

Bron: www.nieuwsblad.be
Mening: Toen ik dit artikel las had ik echt medelijden met die vrouw. Ze werd er gewoon elke dag mee geconfronteerd. Wat ik niet begrijp is dat het zo lang duurde voor ze een goede diagnose kreeg. Ik denk dat dit vaker voorkomt dan we denken. Nu is het allemaal goed afgelopen, maar het had misschien véél slechter kunnen aflopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2009, 19:47
Valerie.Vaes Valerie.Vaes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Itegem
Posts: 24
Ja, inderdaad. Ik vind dit echt supervreemd. Vandaag staan we al zo ver in de medische wereld, dat het me echt verwonderd dat zoiets nog kan gebeuren! Ik denk dat dit vooral te wijten is aan het feit dat dokters soms te snel een diagnose stellen zonder echt alle mogelijke tests te doen. Men plakt de naam op de aandoening die het meest voor de hand liggend is. Gelukkig voor de vrouw hebben de dokters hun fout nog op tijd kunnen rechtzetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.