actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2018, 14:19
Robbe.S*arckx Robbe.S*arckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 50
Opgepakte verdachte voyeur is jeugdcoach: HoGent vraagt clubs om waakzaam te zijn

De man van 41 die gisteren is opgepakt op verdenking van voyeurisme in Gent, was verbonden aan een sportclub die trainde in de sporthal van de Hogeschool Gent. Onlangs was de man daar ook jeugdcoach geworden. Dat bevestigen verschillende bronnen aan VRT NWS. Het parket wil officieel niets bevestigen. HoGent roept intussen alle sportclubs op om waakzaam te zijn.

De verdachte werd gisteren opgepakt, omdat er verschillende aanwijzingen waren dat hij achter het profiel zat dat de beelden op een Nederlands voyeuristisch forum plaatste. Op het forum waren verschillende video's te zien van vrouwen in de kleedkamers en douches van de sporthal van de Hogeschool Gent. De beelden waren genomen via een gat in een deur.

Gisteren en eergisteren heeft iemand nog de beelden verwijderd van het profiel op het forum, mogelijk was dat de man zelf. Een andere verdachte van 22 die eerst was opgepakt, werd gisterenavond weer vrijgelaten. "De initiële aanwijzingen van betrokkenheid van de man bij de feiten werden niet bevestigd door het verdere onderzoek", zo zegt het parket. Deze namiddag moet de verdachte voor de onderzoeksrechter komen. Die zal beslissen over zijn aanhouding.

"We zijn allemaal zwaar aangeslagen"
Patrick Roose, medeverantwoordelijke van de sportclub waar de verdachte lid van was.

De man van 41 was lid van een gevechtssportclub en was daar onlangs ook jeugdtrainer geworden. De sportclub reageert vol ongeloof. "Onze krijgskunst is op vertrouwen en respect gebaseerd. Dat is compleet met de voeten getreden door een enkeling", zegt Patrick Roose, medeverantwoordelijke van de club. "We zijn allemaal zwaar aangeslagen daardoor. Dat heeft een enorme impact op de club. Maar ik maak me sterk dat we het te boven gaan komen."

HoGent vraagt alertheid aan sportclubs
De sportclub waar de verdachte lid van was, maakte dus gebruik van de faciliteiten van de sporthal van de HoGent voor trainingen. "De club zelf treft geen schuld, je kan overal een malloot hebben", zegt Johan Persyn van HoGent, "Maar we vragen de clubs wel om het mee met ons in de gaten te houden. En wees alert op mogelijke leden die buiten de schreef zouden gaan."

Eigen mening bij dit artikel:
Ik vind het heel goed dat hier zo streng tegen opgetreden wordt! Hopelijk hebben ze inderdaad de juiste verdachte te pakken en zullen ze hem streng bestraffen. Zoiets kan gewoon niet! Als je jeugdtrainer bent heb je een heuse verantwoordelijkheid te dragen, je draagt namelijk bij aan de opvoeding van verschillende kinderen. Uiteraard is deze bijdrage kleiner dan die van een ouder of van een leerkracht maar toch. Als trainer heb je ten allen tijden een voorbeeldfunctie te vervullen, je moet het goede voorbeeld geven aan kinderen die naar jou opkijken als trainer. De man in kwestie is zich hier blijkbaar niet van bewust. Ik vind het goed dat HOGent de club niet de schuld geeft, zij kunnen daar in principe niet veel aan doen. Wel zouden ze goed moeten nadenken over wie ze al dan niet aanstellen als trainer, maar zoiets kan je op voorhand natuurlijk niet zien aankomen. Zoals HOGent zelf ook vermeld moeten de sportclubs inderdaad waakzaam zijn voor dergelijke zaken. Een club moet ervoor zorgen dat de leden veilig zijn, zowel fysiek als emotioneel. Gelukkig is dit voorval van Voyeurisme snel opgemerkt en aangepakt! Zoals ik al eerder zei hoop ik dat de dader streng bestraft wordt en dat dit een oproep tot reden mag zijn voor eventuele ander voyeurs. Zoiets kan niet!

Bron: De Redactie: VRT.be: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/13/voyeur/
Geraadpleegd op 13/03/2018, 13:15u

Laatst aangepast door Robbe.S*arckx : 13th March 2018 om 14:30.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.