actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2013, 19:04
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Eén ouder op tien wil kinderen voor kindergeld

Het vooruitzicht kindergeld te ontvangen is voor bijna één op de tien ouders voldoende reden om aan kinderen te beginnen. Dat is het opvallende resultaat van een onderzoek van de Waalse Gezinsbond, die 459 koppels vroeg naar hun drijfveren. De ondervraagde lijken niet te beseffen dat kindergeld lang niet alle kosten dekt.
De Waalse Gezinsbond, la Ligue des Familles, peilde bij 459 koppels naar hun drijfveren om aan kinderen te beginnen. Geld is gelukkig niet de belangrijkste drijfveer. De belangrijkste redenen zijn de liefde voor kinderen, omdat iedereen het doet en voor het persoonlijke geluk.

Het opvallendste resultaat uit het onderzoek is dat acht procent van de ouders kinderen op de wereld zet om kindergeld te krijgen. Een vreemde vaststelling, zegt Yves Coemans van de Waalse gezinsbond in Het Laatste Nieuws.

‘Als je één kind hebt, kan je met je kindergeld slechts 25 procent van de minimumkosten voor het kind betalen. De bijslag stijgt wat voor gezinnen met twee kinderen: zij kunnen 35,5 procent van de kosten betalen met hun uitkering. Voor gezinnen met drie kinderen gaat het om 45 procent.’

Het onderzoek peilde ook naar redenen om geen kinderen te willen. Ook daar speelt geld een rol. De drie belangrijkste redenen bij koppels om geen kinderen te nemen, zijn het negatieve toekomstbeeld, te weinig geld en te dure kinderopvang.  

bron: de standaard - 06 mei 2013 - http://www.standaard.be/cnt/DMF20130506_103

mijn mening: Ik vind het verschrikkelijk dat na deze vaststelling toch nog 8 procent kiest om kinderen hebben voor kindergeld. Hoe erg kan men zijn. Als men kinderen wil, is het echt wel belangrijk dat die mensen hun kind graag zien. En dat moet zeker de belangrijkste reden zijn. Al een geluk dat het bij de meeste zo is, maar 8 procent vind ik toch nog behoorlijk veel.
De reden van te weinig geld en te dure kinderopvang om geen kinderen te hebben, vind ik bijzonder triestig. Die mensen waar geld niet echt in overvloed aanwezig is, zouden toch ook kinderen mogen hebben. Ik moet ze wel gelijk geven dat een kinderopvang zeer duur is. Dit weet ik doordat mijn nicht vorig jaar nog een kindje heeft gekregen. Zij heeft mij verteld hoeveel dit was en ik schrok er erg van. Ik hoop dat voor dit probleem een oplossing is en dat ze de mensen van gedachten kunnen brengen over dat kindergeld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2013, 18:06
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik ben erg geschrokken van dit artikel. Dat mensen kinderen nemen voor het geld, dat kan ik echt niet volgen.
Het kindergeld dat je krijgt is trouwens ook niet genoeg om in alles te voorzien voor je kinderen.
Ik vind het ook heel erg dat sommige mensen geen kinderen nemen omdat het te veel geld voor hen kost. Deze mensen willen waarschijnlijk kinderen om de goede redenen en kunnen ze dan niet betalen. Ik vind het wel heel sterk van hen dat ze dan de kinderen niet nemen. Ze weten dat ze het niet kunnen betalen en dat de kinderen dan niet in volle teugen kunnen genieten. Chappeau voor hen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th May 2013, 21:04
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Natuurlijk is het belangrijk dat je je kind een stabiele toekomst kunt geven, en is daar geld voor nodig. Maar ik begrijp niet dat je kinderen zou willen omwille van het kindergeld. Volgens moeten we ons dan wel eens vragen beginnen stellen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th May 2013, 21:24
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Eerlijk gezegd kan ik er niet bij dat ouders kinderen zouden willen omdat het geld opbrengt. Met het maandelijkse kindergeld dat je krijgt kan je nog niet eens je kind onderhouden, laat staan dat het een inkomstenbron is. Kinderen opvoeden kost zoveel geld, daarom alleen al zou ik het raar vinden dat er mensen zijn die dat doen voor het geld.
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.