actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2013, 09:56
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Vijftien procent minder foorkramers in tien jaar tijd

België telt vandaag 15 procent minder foorkramers dan tien jaar geleden. Dat schrijft De Zondag op basis van cijfers van ondernemersorganisatie Unizo.

"Het wordt de foorkramers ook niet gemakkelijk gemaakt", zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt. "Ze zien zich geconfronteerd met een strenge wetgeving, grote investeringskosten, een dalende rentabiliteit en vooral met meer en meer tegenkanting van buurtbewoners." Van Eetvelt verwijst daarbij naar de perikelen met de Sinksenfoor in Antwerpen.

Unizo vraagt steden en gemeenten daarom om een meer doordacht 'foorbeleid' op te zetten.

Bron:
De Morgen
19/05/2013

Mening:
Ik denk dat het feit dat België de dag van vandaag 15% minder foorkramers telt dan tien jaar geleden, niet enkel te wijten is aan het feit dat het de foorkramers niet makkelijk gemaakt wordt. Ook de economische crisis zal hier naar mijn mening een groot aandeel in hebben. De prijzen op een kermis zijn, net zoals alle andere prijzen, gestegen. Een uitstap naar de kermis lijkt mij een "luxeproduct" dat vele mensen aan de kant zullen schuiven omdat ze hier niet zo'n belang aan hechten. Ze zullen dan kiezen voor een goedkoper alternatief waardoor vele kermiskramen een minder grote omzet zullen hebben en ze in het slechtste geval met sluiting bedreigd zijn.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 19th May 2013 om 10:25.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2013, 18:02
mieke_dehertefelt mieke_dehertefelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2013
Locatie: Broechem
Posts: 24
S*ana heeft hoogstwaarschijnlijk wel een punt! De crisis zal hier ook wel iets mee te maken hebben. Ik vind het wel nog steeds onbegrijpelijk hoe het kan dat 6 buurtbewoners zo'n een heisa kunnen maken over een foor die er al jaren is en dan nog deze zaak kunnen winnen... Ronduit belachelijk eigenlijk! Ga daar dan niet wonen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.