actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2009, 11:45
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
twaalf doden bij schietpartij op legerbasis Fort Hood in Texas

Twaalf doden bij schietpartij op legerbasis Fort Hood in Texas

Bij een schietpartij op de gigantische militaire basis Fort Hood in Texas zijn minstens 12 doden en 31 gewonden gevallen, bevestigt het Pentagon. Fort Hood is de grootste Amerikaanse militaire basis ter wereld. In een reactie had president Obama het over "een afschuwelijke uitbarsting van geweld".

Schutter handelde alleen
De scherpschutter heeft alleen gehandeld en is ondertussen opgenomen in een ziekenhuis. "Het onderzoek is nog altijd bezig, maar volgens de eerste berichten handelde de schutter alleen. Hij werd eveneens geraakt in verschillende lichaamsdelen, maar hij is niet overleden zoals eerder werd gemeld. Hij is officieel gearresteerd en zijn toestand is stabiel", laat generaal Bob Cone weten. Intussen raakte ook zijn identiteit bekend. Zijn naam is Hassan Malik. Hij werkte in het leger en stond op het punt om uitgestuurd te worden naar Irak.

Noodtoestand
Op de website van Fort Hood staat te lezen dat er een noodtoestand aan de gang is. "Fort Hood is gesloten, het gaat niet om een oefening", aldus de site. In Fort Hood worden veel soldaten opgevangen die lijden aan posttraumatische stress na een verblijf in Irak of Afghanistan.

Minuut stilte
De Amerikaanse Senaat en het Huis van Afgevaardigden hebben een minuut stilte gehouden na de schietpartij. "Meneer de voorzitter, ik vraag de algemene goedkeuring voor een minuut stilte ter nagedachtenis van 11 grote soldaten die deze namiddag vermoord werden in Fort Hood in Texas", stelde Kay Bailey Hutchison, een senatrice uit Texas, de vraag. Volksvertegenwoordiger John Carter die vlak bij de basis woont, stelde dezelfde vraag in het Huis van Afgevaardigden.

Eén van de belangrijkste Amerikaanse moslimorganisaties heeft intussen de schietpartij veroordeeld. "Wij veroordelen deze laffe daad in de krachtigste bewoordingen en vragen dat de daders veroordeeld worden", aldus de moslimorganisatie. "Geen enkele politieke of religieuze ideologie kan een dergelijke daad rechtvaardigen. De aanval roept nog meer haat op omdat die gericht was op vrijwilligers die onze natie willen beschermen", luidt het nog.

Bron: De morgen
Datum: 6/11/2009

______________________________
Mijn mening:
Ik denk dat deze man is beginnen te panikeren omdat hij besefte dat hij werd uitgestuurd. Ik keur het absoluut niet goed wat hij gedaan heeft, maar ik versta wel dat hij in paniek raakte. Alles achterlaten om te gaan vechten, met het risico nooit meer levend terug te komen. Wie zou er dan niet in paniek raken. Toch vind ik het geen reden om als een gek te gaan schieten op andere mensen. Daar bereik je niets mee.
Hij is als vrijwilliger naar de legerbasis gegaan en wou dus ook als vrijwilliger zijn land gaan verdedigen. Misschien had hij, voor hij vrijwilliger werd, beter eens nagedacht.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2009, 17:26
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 70
Militair schiet collega's dood op legerbasis Texas

Bij een schietpartij in een Amerikaanse legerbasis zijn nu al zeker dertien mensen om het leven gekomen. 30 anderen raakten gewond.

De vermoedelijke dader is nog steeds in leven en werd dus niet doodgeschoten zoals eerder werd gedacht. Een officier raakte de man wel met een kogel, maar zijn toestand is stabiel.

Irak

Hij werd geďdentificeerd als de 39-jarige legerpsychiater Nidal Malik Hasan. Hij stond om de lijst om naar Irak te moeten vertrekken en had het daar volgens zijn familie moeilijk mee.

De man begon rond 1.30 uur plaatselijke tijd te schieten op de militaire basis Fort Hood in de Amerikaanse staat Texas. Twaalf mensen werden dodelijk getroffen, minstens tien van hen waren soldaten. Een tijdje na het incident overleed ook één van de 31 gewonden in het ziekenhuis.

Er zal nu een huiszoeking plaatsvinden in het huis van Hasan en de man moet ook nog ondervraagd worden.

'Afschuwelijk'

President Barack Obama heeft met afschuw gereageerd op het drama en noemt het een "afschuwelijke uitbarsting van geweld". "Het is al erg genoeg dat er Amerikanen sneuvelen in het buitenland."

De Amerikaanse Senaat en het Huis van Afgevaardigden hebben een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van de slachtoffers.

Bron : GVA - 06/11/2009

mening : Deze man geeft zich op als vrijwilliger om zijn land te verdedigen in Irak. Toch schiet hij zijn eigen landgenoten, collega's neer voor hij zelf zou moeten vertrekken. Dit kan ik echt niet begrijpen. Het moet dan toch al heel diep gezeten hebben voor hij deze gruweldaden kon uitvoeren. Er moest toch over gepraat kunnen worden dat hij absoluut niet wou vertrekken. Het ergste vind ik dat er onschuldige slachtoffers gevallen zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2009, 18:01
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Je kan inderdaad nooit weten wat deze man bezield heeft om als een gek rondom zich beginnen te schieten.
Wel kan ik geloven dat als je dingen leest als:
"In Fort Hood worden veel soldaten opgevangen die lijden aan posttraumatische stress na een verblijf in Irak of Afghanistan"
dat je toch wel even panikeert. Je komt nooit terug zoals je vertrok naar een rampgebied als Irak.
Toch is en blijft het een dramatisch gebeuren, familie van de slachtoffers waren zich misschien al wel maanden aan het voorbereiden om hun geliefden naar Irak te zien vertrekken, krijgen ze nu te horen dat ze gesneuveld zijn in hun vaderland. Mannen die hun land willen verdedigen worden door een collega op een verschrikkelijke manier om het leven gebracht. Hopelijk worden de soldaten goed opgevangen, en goed begeleid naar buitenlandse missies om zulke 'schrik-reacties' te voorkomen...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th November 2009, 20:59
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
handelen uit wanhoop

Dit is verschrikkelijk, die man moet uit wanhoop hebben gehandeld.
En dan denken nog veel mensen dat ze het veiligst zijn op een politiekantoor of een militaire basis, maar dit bewijst toch wel het tegendeel.
Ik hoop dat er nu toch scherpere veiligheidsregels komen in die militaire basissen.
De troepen mogen toch wel eens uit Irak teruggetrokken worden, want deze oorlog heeft toch wel al te veel slachtoffers gemaakt, zelfs mensen op eigen bodem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.