actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th September 2014, 01:49
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Schotse premier Alex Salmond neemt ontslag

De Schotse eerste minister Alex Salmond neemt ontslag, nadat zijn Yes-kamp het niet haalde in het onafhankelijkheidsreferendum. Dat zei hij op een persconferentie in Edinburgh. .

Salmond zal in november zijn ambt neerleggen, wanneer een nieuwe leider van de Schotse nationalistische partij SNP gekozen wordt. Ook daarvoor is hij geen kandidaat. Hij leidde de partij twintig jaar lang, van 1990 tot 2000 en van 2004 tot nu.

"Voor mij als leider is de tijd bijna op, maar voor Schotland blijft de campagne doorgaan. De droom zal nooit sterven", zei Salmond tijdens de persconferentie. Hij voegde er wel aan toe dat hij in de politiek blijft en dat hij nog "nuttige dingen" kan doen. "Het is een voorrecht geweest om eerste minister te zijn", zei hij nog.

"We hebben het referendum verloren, maar kunnen nog altijd het politieke initiatief dragen. Belangrijker, Schotland kan nog steeds de echte winnaar zijn", besloot Salmond hoopvol.

Bron: DM 19/09/14

Eigen mening: Het lijkt mij duidelijk dat dit een te verwachte reactie was indien de Schotten 'nee' zouden stemmen. Na een lange periode van hoop moet dit toch echt een domper zijn op het vertrouwen van Alex Salmond. Ik denk dus persoonlijk dat het een goede keuze is om een nieuwe leider aan te stellen en zelf de ambt neer te leggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.