actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2007, 14:39
de pietro's Avatar
de pietro de pietro is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 54
Baby gevonden in vuilcontainer

In New York is een levende baby in een afvalcontainer aangetroffen. Het meisje was pas enkele uren oud.
Het kind lag in een dekentje gewikkeld in een papieren zak in een container met bouwafval. Een 15-jarige jongen en zijn broer hadden het meisje horen huilen en waren op onderzoek uitgegaan.

De baby was onderkoeld, maar gezond. Volgens de behandelende arts was het kind drie uur oud toen het werd gevonden.

In New York hebben ouders het recht hun kind de eerste vijf dagen na de geboorte af te geven bij een ziekenhuis, de politie of de brandweer.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th December 2007, 18:00
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Geef dat kind dan ook af, alstublieft seg. Ik kan begrip opbrengen voor mensen die hun kind echt niet kunnen of willen opvoeden, maar ze moeten er dan wel voor zorgen dat hun kind 'in goede handen' terechtkomt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th December 2007, 18:45
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Ik kan ook begrip opbrengen voor ouders die hun kinderen echt niet willen of kunnen opvoeden, maar dat doe je toch niet op zo'n manier? Je kind zo maar aan zijn lot overlaten in een container met bouwafval. Sorry, maar daar zou ik zelfs niet aandenken! In New York hebben nu ouders zelfs het recht om hun kinderen af te geven bij een ziekenhuis, politie of brandweer. Waarom doe je dat dan niet? Misschien gaat het om schaamte waarom ouders dit niet doen,en dumpen ze hun baby'tje maar in een container. Ik weet het in ieder geval niet. Maar ik weet wel dat je zoiets niet doet. Dat verdient toch niemand om gedumpt te worden in een container?!
Het baby'tje komt nog maar zojuist (3 uur geleden) uit een warme moederbuik. En direct wordt het baby'tje geconfronteerd met de koude. Al een geluk is het baby'tje nu toch gezond.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th December 2007, 20:33
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Al een geluk dat de baby gezond en wel is. Ten eerste heb ik het er al moeilijk mee dat de ouders blijkbaar niet voor het kind willen zorgen. Maar goed, er zijn sommige gevallen waar de ouders niet willen of kunnen zorgen voor een baby. Ik snap bovendien ook niet waarom men het kind dan in een afvalcontainer moet achterlaten. In de tekst staat toch dat ouders in New York het recht hebben hun kind de eerste vijf dagen na de geboorte af te geven bij een ziekenhuis, de politie of de brandweer. Net zoals Sanne vraag ik me het volgende af: Als je dan toch niet voor je kind wil of kan zorgen, waar om breng je het dan niet naar het ziekenhuis of politie, nu die mogelijkheid er is? Was een bezoek aan het ziekenhuis om een baby af te geven te veel gevraagd? Was het te confronterend, te beschamend? Hoewel, ik vind dat er nogal weinig informatie is over dit feit. Wie weet is het wel een geval van kwaad opzet? Wie weet werd het kind wel eerst ontvoerd en besliste de dief om het kind toch maar achter te laten. In ieder geval, ik ben blij dat het kind nu in goede handen is. Maar toch blijf ik mij afvragen wat er nu werkelijk gebeurd is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.