actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2014, 20:03
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Verkoop bier erg belangrijk voor omzet tankstations

Uit een intern document dat "Volt" kon inkijken, blijkt dat de verkoop van bier erg belangrijk is voor de omzet van tankstations. In tegenstelling tot in onze buurlanden zijn er in ons land maar weinig beperkingen op die verkoop.

Uit recente verkoopcijfers blijkt dat bier goed is voor 34 procent van de totale drankenverkoop in stations langs autosnelwegen. Op twee staat frisdrank met 25 procent en een op de vijf verkochte drankjes zijn energiedrinks.

De voorbije jaren kwam meermaals het voorstel op tafel om de verkoop van alcohol volledig te verbieden in tankstations, op zijn minst in die langs de autosnelweg. Maar even snel als het voorstel op tafel kwam, werd het er ook weer van geveegd.

De sector benadrukt telkens dat de verkoop in de shops erg belangrijk is voor de omzet omdat de winstmarges op brandstoffen erg klein zijn. Op dit moment is enkel de verkoop van dranken die meer dan zes procent alcohol bevatten, verboden in tankstations langs de autosnelweg.

In onze omringende landen zijn er verschillende beperkingen. In Frankrijk kan je geen alcohol meer kopen langs de autosnelweg en in Duitsland kan het niet meer tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends. In Nederland is het verboden in elk tankstation, al wordt de wet daar nog steeds aangevochten door een federatie van tankstations. In november zou een hooggerechtshof daar uitspraak over moeten doen.

In "Volt" wordt vanavond gediscussieerd over de stelling: de verkoop van alcohol in tankstations moet aan banden worden gelegd.

Bron: De Redactie, 24/09/2014

Mening: Is me dat even schrikken! Er wordt gesproken over een volledig verbod op alcohol in je bloed tijdens het rijden en dan blijkt dit?
Daar kan ik niet bij. Ik kan me niet inbeelden dat er mensen snel naar een tankstation rijden om daar gewoon alcohol te kopen om dit thuis op te drinken. Heel misschien 's avonds of 's nachts, omdat dan een nachtwinkel het enige alternatief is, maar dan nog.

Is het dan voor passagiers in de wagen? Dat lijkt me ook niet zo'n goed idee. Zatte mensen vervoeren lijkt mij ook niet altijd even veilig. En worden er dan zoveel mensen 'gepakt' op de autostrade? Dronken mensen worden onderschept op een oprit van een autostrade, maar wat als ze pas beginnen drinken eens ze daar gepasseerd zijn?

Het lijkt mij echt geen goed idee om dit nog langer toe te laten. En als de tankstations klagen dat dit nadelig is voor hun omzet, dan waren ze beter een supermarkt, drankenhandel of een nachtwinkel begonnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.