actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2013, 02:13
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Platini feliciteert scheidsrechter voor stilleggen AC Milan-Roma

Michel Platini, de voorzitter van de Europese voetbalbond, heeft Gianluca Rocchi, de scheidsrechter die de wedstrijd tussen AC Milan en AS Roma stillegde vanwege racistische spreekkoren, gefeliciteerd voor zijn optreden. Dat zei Platini in een interview met persagentschap AFP.

De ref stopte zondag de wedstrijd Milan-Roma (0-0) 97 seconden lang om het racistische gezang van de bezoekende supporters te laten wegsterven. Het lied was gericht op Mario Balottelli, maar ook op zijn Duits-Ghanese ploegmaat Kevin-Prince Boateng. Platini bleek achteraf erg tevreden met het optreden van de scheidsrechter.

'Ik feliciteer Mr. Rocchi voor wat hij heeft gedaan. Respect tonen voor verschillen is belangrijker dan een wedstrijd winnen', zei de 57-jarige Fransman.

'Wedstrijden pauzeren, een boodschap door de speakers meedelen, en als de gezangen dan nog niet stoppen de wedstrijd annuleren, is wat we al lange tijd adviseren. En het heeft gewerkt', zei de voormalige aanvoerder van het Franse nationale elftal.

Balotelli verklaarde eerder deze week dat hij 'het veld zou verlaten' wanneer hij nog racistische gezangen hoort in de tribune. 'Als men nog eens een racistisch lied zingt wanneer ik aan de bal kom, stap ik van het veld. Tot nu toe zei ik altijd dat ik er niet op zou reageren, maar ik ben van gedachten veranderd', zei Super Mario daarover in een interview met CNN dat hernomen werd door Italiaanse media.

Bron
Het Nieuwsblad - 16/05/2013

eigen mening
In eerste instantie handelt dit artikel over voetbal, maar toch vond ik het de moeite waard om te posten. Racisme komt vandaag de dag nog steeds op veel plaatsen voor, waaronder in het voetbal. Kijk maar naar het EK 2010, hier waren er ook grote twijfels over al dan niet racistische supporter uit Polen/Oekraïne.
Afgelopen week tijdens deze spannende topper uit de serie A klonken er duidelijk racistische gezangen. Ik vind het dan ook zeer terecht dat de wedstrijd werd stilgelegd en van mij mogen ze ook de match onmiddellijk beëindigen als de gezangen niet stoppen. Zoiets hoort niet op een voetbalmatch, zoiets hoort nergens.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.