actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2012, 17:10
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Stiptheid treinen gestegen richting 90 procent in maart

Stiptheid treinen gestegen richting 90 procent in maart

De stiptheid van de reizigerstreinen op het Belgische spoorwegennet bedroeg in maart 89,6 procent. Een jaar geleden was dat 87,1 procent. Dat meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel in een persbericht.


Tijdens de maand maart reed 89,6 procent van de reizigerstreinen op het Belgische spoorwegennet op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Als rekening wordt gehouden met het aantal reizigers per trein, kwam de stiptheid uit op 87,7 procent. In januari dit jaar lag de stiptheid op 88,8 pct, in februari op 86,7 pct.

Er werden in maart 1.236 treinen afgeschaft, of 1,6 procent van alle treinen. Dat is iets minder dan een jaar eerder.

De belangrijkste oorzaken van vertragingen waren schade aan het rollend materieel, incidenten op de buitenlandse netwerken, kwaad opzet en schade aan infrastructuur. Spooroperator NMBS was verantwoordelijk voor 46 procent van de vertragingen.
De stiptheid was in maart het laagst tijdens de avondspits (83,9 pct).

Bron: http://standaard.be/artikel/detail....DMF20120424_149
Eigen mening: Persoonlijk verschiet ik er toch wel van dat de stiptheid van de treinen is gestegen. Zelf heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gemaakt met treinen, maar als ik andere mensen hoor die dagelijks de trein nemen, komen de treinen toch vaak te laat. Aan hun antwoorden te horen, zou je zeggen dat het eerder andersom is, dat treinen 9 van de 10 keer te laat zijn. Zelf vind ik een trein nog wel altijd iets stipter dan een bus. Een trein komt meestal (bij mij dan toch) stipt op het uur dat gezegt wordt, of heel af en toe een vertraging van 3 minuten, maar dan wordt dit ook aangegeven. Bij een bus kan het zijn dat je soms 30 minuten staat te wachten, om dan te beseffen dat de bus gewoon niet meer komt.
Waar ik in het artikel wel van verschoot, was dat de NMBS zelf voor 46 % van de vertragingen verantwoordelijk was. Als ze dit cijfer nu zelf proberen te laten dalen door een betere organisatie en dergelijke, dan zijn er binnenkort misschien nog meer mensen die geen problemen ondervinden met het treinverkeer en de stiptheid ervan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th April 2012, 21:16
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Na het bekijken van deze video (http://www.destandaard.be/artikel/d...120424_00152791) vind ik het toch raar om een artikel als dit te zien verschijnen. Oké, de stiptheid van de treinen mag dan wel gestegen zijn, maar de treinreiziger is duidelijk nog steeds niet tevreden over de geleverde service. Mensen zouden het echter beu zijn om te klagen, omdat dit toch geen zoden aan de dijk brengt. Hier zou de NMBS zeker iets aan moeten doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.