actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Verkiezingspoll Vlaams Parlement: op welke partij stemt u op 7 juni?
N-VA 11 14.10%
Groen! 12 15.38%
CD&V 11 14.10%
Sp.a 9 11.54%
Vlaams Belang 4 5.13%
SLP 3 3.85%
LDD 6 7.69%
Open VLD 7 8.97%
(Nog) geen mening/Weet niet 15 19.23%
Stemmers: 78. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2009, 18:31
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Verkiezingspoll Vlaams Parlement

Welke partij draagt uw voorkeur weg bij de volgende regionale parlementsverkiezingen (=Vlaams parlement!) op 7 juni 2009?
Bij twijfel: http://www.standaard.be/stemtest
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th May 2009, 09:45
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik heb zoals steeds weer Groen! aangeduid, aangezien dat steeds de enige partij lijkt te zijn die een positieve boodschap brengt ipv al dat negatief gedoe. En een partij die aandacht schenkt aan de zwakken in de samenleving en - vooral - het milieu, de uitdaging van de toekomst.
Maar na de stemtest gedaan te hebben, blijkt dat Groen! en SLP samen po 1 staan bij mij. Na van beide partijen de standpunten ivm de stellingen gelezen te hebben, moet ik concluderen dat beide partijen ongeveer dezelfde 'akkoord' 'niet-akkoord' mening hadden, maar de argumentatie was bij SLP vaak beter in lijn met mijn eigen gedachtegoed dan bij Groen!
Ik had eerlijk gezegd nog niet van SLP gehoord (het politieke nieuws heeft tegenwoordig niet zoveel prioriteit, het is toch allemaal hetzelfde gezever bij de traditionele partijen), maar nu lees ik dat het een 'vervolg' is op Spirit.

Welke van deze 2 partijen zou het meeste kans hebben om de kiesdrempel te halen?
Ik ga in een vrij moment toch de antwoorden van de andere partijen eens bekijken (vooral benieuwd naar CD & V en Vlaams Belang).
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2009, 18:29
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Hmm de stemtest... resultaat: drie (bijna 4) partijen die dicht bij elkaar zitten...
Kijk dat heb ik nu altijd hé...

Er is geen partij die aansluit bij wat ik echt vind. Ik ben conservatief én progressief.

Wachtend op partijprogramma's...
Bijgesloten Plaatje(s)
 
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th May 2009, 23:12
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581


Standaard.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th May 2009, 15:29
Smolders.Lizzy Smolders.Lizzy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 50
Op 7 juni mag ook ik gaan stemmen, weliswaar voor de eerste keer. Aangezien ik dus geen enkel idee heb op wie ik moet stemmen, heb ik dus ook de stemtest gedaan. Op nummer één stond Sp.a en op nummer twee stond Open VLD. Ik vraag mij af of dit representatief is. Sp.a spreekt me wel aan. Hoewel onze burgemeester een Sp.a lid is, en deze mens niet echt geliefd is bij mij. Ik weet dus nog steeds niet op wie ik moet stemmen. De stemtest vond ik wel leuk om te doen, zo sta je even stil bij vragen die je je anders niet zou stellen. We zullen dus wel zien op 7 juni, of we nu willen of niet.

Lizzy,
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12th May 2009, 15:36
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Ik ben zo'n persoon die niet openlijk zegt op wie zij stemt.
Maar inieder geval wil ik er dit nog aan toevoegen:
Door verschillende frustraties in de cafetaria ( ) wil ik even aan iedereen vragen om eerst de standpunten van een partij een keertje door te nemen, deze met een ietswat kritisch oog bekijken en dan pas een partij te kiezen.
En niet willekeurig op 1 standpunt, dat je ergens eens gelezen hebt, je keuze maken.

Want als er nog 1 persoon naar mij toekomt die op het Vlaams Belang stemt omdat die partij 'buitenlanders uit België houdt', word ik helemaal gek
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 12th May 2009, 15:41
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Citaat:
Orgineel gepost door Smolders.Lizzy
Op 7 juni mag ook ik gaan stemmen, weliswaar voor de eerste keer. Aangezien ik dus geen enkel idee heb op wie ik moet stemmen, heb ik dus ook de stemtest gedaan. Op nummer één stond Sp.a en op nummer twee stond Open VLD. Ik vraag mij af of dit representatief is. Sp.a spreekt me wel aan. Hoewel onze burgemeester een Sp.a lid is, en deze mens niet echt geliefd is bij mij. Ik weet dus nog steeds niet op wie ik moet stemmen. De stemtest vond ik wel leuk om te doen, zo sta je even stil bij vragen die je je anders niet zou stellen. We zullen dus wel zien op 7 juni, of we nu willen of niet.

Lizzy,

Nu inieder geval denk ik niet dat die test zo 100% te vertrouwen is. Mijn zus die trouwe tegenstander Vlaams belang is, bleek dit jaar het beste op... Vlaams belang te stemmen. Maar dat komt omdat je meestal geen redenen kan geven voor je antwoord. Een voorbeeld:
Ze kreeg een vraag over jongeren die al in het lager basisonderwijs Frans moesten krijgen. Zij ging niet akkoord, omdat zij van mening was dat er anders te veel jongeren achterop zouden geraken en dat de basisschool er is om jongeren te 'testen' en ze nadien een richting kunnen kiezen die hen ligt.
Het Vlaams belang stemt ook negatief, maar dan als reden dat we in Vlaanderen wonen en dat we daarom onze kinderen geen Frans mogen opdrukken.

Je moet daar, denk ik, wel wat rekening mee houden.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 16th May 2009, 10:58
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Karenoris
Ik ben zo'n persoon die niet openlijk zegt op wie zij stemt.

Dat heb ik eigenlijk nooit goed begrepen.
Waarom niet? Schaam je je voor je idealen en je opvattingen? Niet aanvallend bedoeld, gewoon echt nieuwsgierig naar de motivatie erachter.

Ik heb al van een paar mensen gehoord dat de verschillen in de resultaten miniem zijn. Gisteren was een collega van me de test nog aan het invullen en wij zagen beiden geen verschil in de lengte van de balkjes.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 18th May 2009, 19:56
stijn.neefs stijn.neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 31
Aha, politiek. Laat ik het even voor mezelf (en voor de lezers) op een rijtje zetten:
- Vlaams belang: lijkt zowat een proteststem te worden. Iedereen weet dat ze nooit aan een regering kunnen deelnemen. Ik ben geen fan, maar je kan wel zeggen dat Vlaams Belang een goede oppositiepartij is. Laat hen daar nog maar wat zitten...

- Open VLD: moet ik meer zeggen. Elke VLD'er ziet er hetzelfde uit. Zij hebben altijd veel uitleg, maar je ziet gewoon dat het bij hen enkel om de macht gaat. Een partij die ik graag eens voor enkele jaren op de oppositiebanken zie belanden.

- NV.A: Lijkt mij een degelijke partij, die gaat voor iets waarin ze echt in geloven. Bart De Wever geeft de indruk zeer intelligent te zijn, een eigenschap die wel van pas kan komen. De partij is net iets te rechts voor mij, dus zeg ik ook hier: nee bedankt.

- SLP: zeer kort, ze bedoelen het goed, maar het is noch het ene noch het ander. Ik vrees dat ze niet zwaar genoeg wegen in het politieke landschap.

- LDD: Dé populistische partij bij uitstek. JM lijkt misschien recht voor de raap en zegt de dingen rechtuit, maar de affaire Vynck bewijst dan weer het tegendeel. Geen mens die gelooft dat die mens voor de mooie ogen van JM teruggekomen is. Veel geloofwaardigheid moeten afgeven.

-CD&V: grote partij, maar na de blunders op Federaal vlak, krijg ik het gevoel dat ze niet voldoende in staat zijn de verwachtingen in te lossen. Kris Peeters heeft veel charisma, maar zijn ideeën spreken die van mij tegen. Dus ook hier; liever niet.

- SP.A: Nujah, een leuke partij die weet waar ze voor gaan, maar misschien is voor hen een oppositiekuur eens nodig om alles op een rijtje te zetten. Misschien wel noodzakelijk om een regering te vormen omdat er anders teveel partijen aangesproken moeten worden (of om een links deel te bewaren).

- GROEN!: tot slot, ik denk dat de oppositie hen deugd heeft gedaan. Ik ben ervan overtuigd dat zij klaar zijn om in een regering te stappen. Misschien soms wat te drastisch, maar naar mijn bescheiden mening kan dit wel eens de partij worden die mee de verkiezingen kan winnen (resultaat rond de 10% zou mij niet verbazen). Doet mij wat aan de dioxinecrisis denken. Alle andere partijen falen in hun manier van werken, wat maakt dat de Vlaming de kleintjes eens een klans kan geven.

--> Conclusie: Hierbij ga ik even op de feiten voorlopen (iets waar een politicus zich nooit aan zou wagen, maar ik doe het dus wel). Overwinningen voor CD&V, NV.A en GROEN!. Verlies voor Open VLD, SLP, SP.a. Regering met CD&V, NV.A en GROEN!, aangevuld met SP.A of Open VLD (maar ik zie hen liever in de oppositie).

Voila! Mijn ongezouten mening. Laat dit bijdragen tot een totaalbeeld...
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 19th May 2009, 19:37
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Bedankt, Stijn,

Bij deze zijn de verkiezingen overbodig geworden Laat ons uw voorstel eens uitproberen...

Hier en daar heb ik tijdens het lezen toch een deja-vu die mij doet terugdenken aan het grote verkiezingsprogramma van enkele dagen geleden. Maar, no offence, het is een duidelijk overzicht van de partijen, een pluim daarvoor! Nu is het aan de Vlaming om eens flink zijn best te doen en écht te stemmen voor een partij waar ze achter staan. Niet meer op het gezicht van een populaire persoonlijkheid.. Oei, Bart De Wever, hou u maar vast!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 19th May 2009, 20:12
stijn.neefs stijn.neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 31
Aha, een kenner
Bedankt voor de reactie Jef. Ik heb inderdaad naar het verkiezingsprogramma gekeken. Vond het best interessant, geen saaie politieke babbel, maar wel een actief interview met mooie stellingen.
Wat ik niet wist, is dat ik hier ook quotes van heb overgenomen. Goed om mij erop te wijzen... Zo zie je maar dat een (tv) programma toch een bepaalde invloed heeft;b
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 23rd May 2009, 13:13
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Citaat:
Orgineel gepost door stijn.neefs
... Regering met CD&V, NV.A en GROEN!, aangevuld met SP.A of Open VLD (maar ik zie hen liever in de oppositie). ...


Als de Vlaamse regering er zo gaat uitzien, dan vrees ik dat de federale regering binnen de kortste keren op zijn gat zit... Vlaanderen zonder Open VLD is volgens mij ondenkbaar of het worden nieuwe federale verkiezingen. Open VLD weet dat de federale regering niet in staat is nog iets klaar te maken tegen 2012. Als ze niet in een sterke Vlaamse regering zitten, hebben ze in 2012 geen poot om op te staan...

Dus ik denk dat je Open VLD zeker en vast erbij moet rekenen.

Los daarvan toch even zeggen. Ik kreeg al foldertje van CD&V, maar daarin niks dan 'wie staat er op de lijst en waar zijn zij mee bezig'. Veel standaarddingen zoals 'lange wachtlijsten' en 'huisvesting voor jonge gezinnen', maar geen concrete doelstellingen. In het foldertje van NVA daarentegen wel duidelijke doelen. Maar 5 doelen, maar dat is dan tenminste iets 'haalbaar'... Hoewel ik niet altijd akkoord ga met die doelstellingen, trekt de partij met doelstellingen mij toch meer aan dan 'de toffe mensen die allemaal wel begaan zijn met één van de bevoegdheden van de Vlaamse overheid'. ...

Ik bedacht me onlangs: Mocht ik een partij zijn, ik zou die geweldige verkiezingsborden in de steden (waar iedereen naast iedereen hangt) niet beplakken met foto's van mensen, maar met slogans die mijn doelstellingen voorstellen!!! Volgens mij zou zoiets opvallen tussen de foto's en laten zien dat er toch nog iemand bezig is met interessante voorstellen... Kan nog veel stemmen opleveren, denk ik ...
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 25th May 2009, 21:09
sarabollen
Gast
 
Posts: n/a
Ik veronderstel dat de stemmen die je hier kan vinden op het Vlaams Belang, afkomstig zijn van leerkrachten of leerkrachten in spé. Dat verwondert me! De beweegreden probeer ik al enkele dagen te bedenken, maar ik krijg het niet gevat...

Ik stel me de vraag hoe een leerkracht jongeren aan en tot hun recht kan laten komen vanuit zulke extreem-rechtse gedachten. Ik denk bijvoorbeeld aan jongeren die twijfelen of zeker zijn, over hun geaardheid en die niet zou passen in het traditionele Vlaamse plaatje dat de partij voor ogen heeft. En hoe zou het zitten met de kansen die een leerling van niet-Vlaamse origine krijgt?

Maar meer nog: krijgen ALLE leerlingen wel de mogelijkheid om in een extreem-rechtse leefomgeving hun eigen identiteit met eigen ideeën, waarden en culturele achtergrond zich te ontplooien? Want, bijvoorbeeld: krijgen leerlingen vanuit extreem-rechtse gedachten een eerlijk beeld van de werkelijkheid mee?

(Ik ben ervan overtuigd dat de visie, de culturele achtergrond en de politieke ideeën van een leerkracht, bepalend zijn in het klasgebeuren. De vraag die ik hier probeer te stellen is: wat is maatschappelijk/ethisch verantwoord lesgeven? - mijn storing vertrekt vanuit het Vlaams Belang maar kan evenzeer aansluiten bij andere politieke partijen)

Wie een antwoord zou kunnen geven... reageren maar!
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 31st May 2009, 14:04
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik weet het nog altijd niet goed op wat ik ga stemmen. Vorige week was ik er van overtuigd dat Groen! mijn bolletje ging krijgen. Maar gisteren heeft er iemand me er op gewezen dat wanneer Groen! meer te zeggen krijgt mijn sport waarschijnlijk ten dode opgeschreven is. Het dilemma is heel groot, daarom dat ik deze week nog eens goed ga nadenken en de foldertjes lezen al heeft dat precies niet veel zin. Veel meer dan foto's staat er tegenwoordig niet meer op :s. Ik stem niet op een gezicht, ik snap niet dat mensen dat wel zouden doen. Nog even goed nadenken en research doen...
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 2nd June 2009, 21:28
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door MinkeVanHoof
Ik weet het nog altijd niet goed op wat ik ga stemmen. Vorige week was ik er van overtuigd dat Groen! mijn bolletje ging krijgen. Maar gisteren heeft er iemand me er op gewezen dat wanneer Groen! meer te zeggen krijgt mijn sport waarschijnlijk ten dode opgeschreven is.

Zou dat niet erg kortzichtig zijn Minke? Je veroordeelt mensen die op een gezicht stemmen, maar in mijn ogen is je stemgedrag laten afhangen van 1 - erg klein - puntje al even 'erg'.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 3rd June 2009, 14:18
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik had het nooit gedacht, maar voor het eerst is de gedachte in mij opgekomen om blanco te stemmen... iiieeuuw!

Ik ben tevreden over de Vlaamse regering, maar dat wil niet zeggen dat ze geen toekomstvisie mogen hebben of nieuwe ideeën mogen lanceren. Is het dan echt al zover gekomen dat de burger moet gaan zoeken naar het partijprogramma?

Als dit soort van teleurstelling over politiek nog enkele jaren blijft duren, ga ik me niet kunnen inhouden om zelf in de politiek te gaan... (Maar bij welke partij dan...? )
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 4th June 2009, 13:43
stijn.neefs stijn.neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 31
Komaan Bart, laat de ondernemer in jezelf bovenkomen. Richt je eigen partij op (naar analogie met LDD). Ik ben ervan overtuigd dat je vele mensen zal kunnen overtuigen...
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 4th June 2009, 21:50
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Normaalgezien kijk ik uit naar verkiezingen. Ik weet doorgaans snel op welke partij ik wil stemmen en op de verkiezingsdag zelf, dan de resultaten volgen das voor mij wat voetbal voor vele anderen is.

Dit jaar keek ik er echter veel minder naar uit. De verkiezingen worden overheerst door komunitaire spanningen. En bijna elke Vlaamse partij stapt mee in het Vlaams nationalistische verhaaltje (sommige maar een heel klein stukje maar een klein stukje meestappen wil wel zeggen dat ik op die partij niet moet rekenen om tegen gewicht te bieden aan de Vlaams nationalisten.)

Ik was me dan de voorbije dagen ook echt aan het afvragen op welke partij ik zou stemmen. Wat ik belangrijk vindt een sterk België om fier op te zijn waar welvaart heerst (een sterk economisch beleid) die verdeeld is over iedereen (een sociaal beleid) en waar gerechtigheid heerst (een goede ordemacht en een strenge, rechtvaardige en efficiënte justitie) en waar tevens het milieu aandacht krijgt op een genuanceerde manier (zo veel mogelijk groen aanplanten, kiezen voor een gezonde mix van groene en kern energie, bio producten en bio landbouw stimuleren, afval vermijden en recycleren maar niet vele heffingen op de bevolking en industrie, grote auto's belasten en zo voort). Geen enkel partijprogramma paste bij mijn standpunten.

Tot ik vandaag toevallig op de site van de redactie de kieslijsten vond. Wat blijkt nu in Vlaanderen komt een partij op de Belgische Alliantie. Meteen was mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Ik ben het partijprogramma eens gaan bekijken en ik heb een aantal interessante overeenkomsten met mijn visie gevonden.

* meer België (federale bevoegdheden versterken)
* een constructieve in plaats van destructieve samenwerking tussen de gewesten en gemeenschappen
* een herwaardering van onze monarchie en de bescherming en heropwaardering van de koning en zijn grondwettelijke functies
* het als een Belgisch blok naar buiten komen in de rest van de wereld (in plaats van als Vlaanderen)
* het pleiten voor een jeugd sanctierecht en meer gesloten instellingen om straffen zo te kunnen uitvoeren
* een federaal landbouwbeleid dat ecologisch is (toespitsing naar biologische landbouw) maar ook economisch (Vlaamse mestoverschotten naar Wallonië uitvoeren zodat onze veestapel kan groeien en de Waalse akkerbouw minder kunstmest nodig heeft)
* aandacht voor meer opvoeding binnen het onderwijs

Zo dit zijn een heel aantal punten waarmee ik het roerend eens ben, als voornaamste minpuntje meen ik een vorm van liberalisme in hun economisch beleid te herkenen. Maar het weze zo, een partij met meer overeenkomsten ga ik niet meer vinden denk ik.


Wat ik wel jammer vindt is dat deze partij zo onbekend is (en dus vermoedelijk de kiesdrempel niet zal halen). Ik denk nochtans dat vele mensen die heel het komunitaire getouwtrek beu zijn een goed stem alternatief bij deze partij zouden kunnen vinden.

In iedere geval mijn stem is beslist nu (jammer dat ik ze op de peiling op actualiteit niet kan aanstippen) aanstaande zondag kan ik gaan supporteren.

http://www.belgischealliantie.be/
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 4th June 2009, 22:11
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Zou dat niet erg kortzichtig zijn Minke? Je veroordeelt mensen die op een gezicht stemmen, maar in mijn ogen is je stemgedrag laten afhangen van 1 - erg klein - puntje al even 'erg'.

Het is geen 1 klein puntje, voor jou lijkt dit misschien zo maar voor onze organisaties is dat heel belangrijk.
Als je niet in de airsoftwereld zit dan snap je niet hoe wij constant op onze tellen moeten letten want er zijn veel politieke partijen die ons willen opdoeken. Wij hebben al maatregelen voor vanalles en nog wat.
Groen! heeft iets tegen airsoft omdat we in bossen spelen. Dus het is afwegen.
De vriend van mijn zus stemt op een gezicht, toen ik hem vroeg voor welke partij die persoon opkwam kon hij mij geen antwoord geven. Dat is gewoon erg.
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 5th June 2009, 16:37
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door MinkeVanHoof
Het is geen 1 klein puntje, voor jou lijkt dit misschien zo maar voor onze organisaties is dat heel belangrijk.

Ik snap wel dat het voor jou en jouw organisatie(s) belangrijk is hoor. Maar vind je niet dat je naar het grotere plaatje moet kijken? Voor de maatschappij is het afschaffen van airsoft geen probleem. Werkloosheid, onverdraagzaamheid, de milieuproblematiek(en) enz., dat zijn dingen die echt van belang zijn. Afhankelijk van de partij die aan de macht komt wordt het leven van enkele grote groepen in de samenleving (en wat het milieu betreft zelfs 'in de wereld') in positieve of negatieve zin beïnvloed.
Niet voor Groen! stemmen omdat zij airsoft willen afschaffen, is in mijn ogen net als zeggen dat je jouw sport belangrijker vindt dan het milieu...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.