actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Vind jij dat de NMBS een minimale dienstverlening moet garanderen?
Ja 13 59.09%
Nee 9 40.91%
Stemmers: 22. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2008, 16:34
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Minimale dienstverlening?

Vind jij dat de NMBS een minimale dienstverlening moet garanderen?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2008, 20:44
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Moet de NMBS voor een minimale dienstverlening zorgen?
--> JA, en toch heb ik op 'nee' gestemd.

Omdat het volgens mij een illusie is te denken dat de NMBS dit kan. Zoals Minister Vervotte al aangaf in de Zevende Dag, is zo'n minimale dienstverlening onmogelijk. Volgens Vervotte zou voor een minimale dienstverlening zo'n 65% van het personeel moeten worden opgeroepen. Tja... dan is het ook geen staking meer eh.

Mensen die wel geloven in de minimale dienstverlening moeten maar eens toelichten hoe zij dit praktisch zien, vind ik. Want bedoel je dan dat alle stoptreinen moeten rijden, 'iedereen moet kunnen opstappen en afstappen'? Of moeten alle intercity's rijden, 'de belangrijkste treinen moeten rijden'? Of moeten er dan enkel treinen tussen 7 en 9u. en 16u. en 18u.? ...

Nee, ik denk dat Minister Vervotte gelijk heeft als ze zegt dat dit onmogelijk is. Om nog maar te zwijgen van veiligheid als alle reizigers plots in de helft van alle treinen zouden moeten geraken.

Het probleem zit hem niet bij het gebrek aan dienstverlening, maar bij de stakingsaanzegging. Hoe komt het toch dat de vakbonden van het spoorwegpersoneel zo snel kiezen voor staking als drukkingsmiddel? (Ja, als je de directie/overheid wil raken is dit perfect!) Tijd om betere afspraken te maken met de vakbonden, denk ik. Werk voor Inge Vervotte dus! (And she can do it!)

Trouwens: mij lijkt het een beetje oneerlijk om werknemers van publieke bedrijven het stakingsrecht te ontnemen dat werknemers in de privé wel hebben.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2008, 23:18
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Trouwens: mij lijkt het een beetje oneerlijk om werknemers van publieke bedrijven het stakingsrecht te ontnemen dat werknemers in de privé wel hebben.

Moet er dan helemaal niets meer staan tegenover de vaste benoeming die bij mijn weten niet direct aan de orde is in de privé? Was die vaste benoeming destijds namelijk niet ingevoerd om de 'openbare dienstverlening' ten minste minimaal te garanderen?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd May 2008, 10:11
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Moet er dan helemaal niets meer staan tegenover de vaste benoeming die bij mijn weten niet direct aan de orde is in de privé? Was die vaste benoeming destijds namelijk niet ingevoerd om de 'openbare dienstverlening' ten minste minimaal te garanderen?


Ja misschien wel, maar het stakingsrecht ontzeggen is dan eigenlijk zoveel als de werknemers in een gouden kooi steken, niet?

Zou het kunnen dat vakbonden hun achterban steeds minder in de hand kunnen houden?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.