actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Hoe zou u reageren als uw tienerdochter een relatie begon met een man van 27?
Toch wel wat ongerust.. 59 92.19%
Niks aan de hand... 5 7.81%
Stemmers: 64. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2007, 20:30
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
16 jaar en een lief van zeventwintig...

Hoe zou u reageren als uw tienerdochter een relatie begon met een man van 27?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2007, 11:46
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Ik zou hier toch ongerust zijn.
Gewoon alleen al omdat hun werelden zo verschillend zijn. Hij denkt aan huisje tuintje kinderen terwijl zij nog eens geen diploma heeft.
Ik zou bang zijn dat mijn dochter haar toekomst op het spel zet voor haar vriend. Door vroeger te stoppen met school en te vroeg aan kinderen te beginnen.
Dan kan die jongen nog de liefste jongen van de wereld zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th December 2007, 13:27
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Ik zou als ouder erg ongerust zijn. Normale reactie denk ik.Als ouder zou ik er niet te veel tegenin gaan, want dat heeft alleen maar het tegengestelde effect. Verliefde koppeltjes daar kan/mag niemand tussenkomen, zelfs geen ouder dat is mijn mening.

Ikzelf denk dat zulke relatie niet veel kans op slagen heeft, tenzij dat ze dezelfde verwachtingen hebben van een relatie. Je kan dan wel volwassen en verliefd zijn, maar de interesses enz. van een 16-jarige en een 27-jarige zijn toch een wereld van verschil. Zij kijkt uit naar haar eerste autootje, hij woont waarschijnlijk al apart of kijkt uit naar zijn eerste stek. Het kan natuurlijk wel zijn dat een 16-jarige en 27-jarige op hetzelfde niveau zitten qua verwachtingen.

Ikzelf heb vorig jaar nog eent tijdje een relatie gehad met een man die tien jaar ouder was, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het toch een te groot verschil is/was. Hij dacht al aan samenwonen, bouwen,... . Terwijl ik als student daar nog totaal niet met bezig was. Je moet nu éénmaal keuzes maken .
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th December 2007, 14:21
Brughmans Jente Brughmans Jente is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Brecht
Posts: 60
Men zegt toch altijd op liefde staat geen leeftijd! Waarom moet men dit dan erg vinden?
Als men wat ouder is houdt niemand nog rekening met het leeftijdsverschil. Ik vind het persoonlijk niet zo erg, maar iedereen heeft zijn mening.
In een relatie is het vooral belangrijk dat je goed kan communiceren, een goed vertrouwen hebt en dat je dezelfde toekomstplannen kunt creëeren en dan is het toch niet erg als er een leeftijdsverschil is.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th December 2007, 19:05
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Ik zou toch ook een beetje ongerust zijn. Wanneer mijn dochter met dat nieuws zou thuis komen, zou ik toch een gesprek met haar en haar vriendje hebben. Natuurlijk, op liefde staat geen leeftijd maar 16 en 27 vind ik toch net iets anders. De 16-jarige zit in haar puberteit, het kan misschien een bevlieging zijn. Ze zal misschien ook remmingen ondervinden. Wanneer zij op de leeftijd is van uitgaan, dan is haar partner deze periode al eventjes gepasseerd. Zij zien in uitgaan iets anders dan een meisje tussen de 16 en 21 jaar. En wat zal er dan met de relatie gebeuren? Zal zij haar andere vrienden opgeven om met hem mee te gaan, of zullen ze toch een overeenkomst zoeken? Toch stof om na te denken voor het koppel. En zo zullen er nog andere aspecten zijn die meespelen.
__________________
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 9th December 2007, 22:09
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Als deze jongeman Tom Boonen zou noemen da zou ik wel iets door de vingers willen zien . Ik zou als moeder toch wel ongerust zijn omdat een tiener nog een hele andere levensvisie heeft en nog niet die levenservaring heeft als iemand van 27. Ik zou hierover met mijn dochter proberen te praten maar ik denk dat ik het haar zelf zou laten ondervinden, hiervan leer je het best. Nadat de grote verliefdheid voorbij is denk ik dat dit leeftijdsverschil wel zijn parten gaat spelen. Zo'n leeftijdsverschil zou niet zo 'erg' zijn in een relatie tussen dertigers denk ik omdat zij al volwassen zijn.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 10th December 2007, 14:27
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Ik denk dat het wel logisch is da de meeste ouders wat ongerust zijn. Ook al heb je een lief van dezelfde leeftijd, je ouders zijn (toch in het begin) meestal een beetje bezorgd of hij wel goed voor je is. Dit kan snel over zijn, als ze het met hun eigen ogen zien. Als de verliefdheid voorbij is, en de ouders zien dat het toch een serieuze en oprecht relatie is, draaien ze misschien wel bij, en vinden ze het leeftijdsverschil misschien geen probleem meer. Toch vind ik het op deze leeftijd nog een vrij groot verschil, zoals hier al gezegd werd denken beide mensen waarschijnlijk toch aan andere dingen. Op liefde staat geen leeftijd, maar ik ben er zeker van dat weinig mensen deze relatie een kans geven, terwijl ze voor hetzelfde geld wel blijft duren.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 10th December 2007, 14:29
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Ik zou ook ongerust zijn. Jente zegt: later kijkt men niet meer naar het leeftijdsverschil, dat is waar en er is wel een reden voor denk ik. Op een latere leeftijd wordt er verondersteld dat je allebei volwassen bent. Het meisje van 16 is denk ik onder de indruk dat iemand als Tom Boonen haar graag heeft en dus is het aanbod nog al moeilijk af te slaan. Tom daarentegen zou beter moeten weten.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 10th December 2007, 15:00
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
1 voordeel denk ik: Nooit meer een babysit zoeken in dit geval...
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 10th December 2007, 15:18
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
Ik denk dat je als ouders zeker ongerust gaat zijn. Kun je je tienerdochter aan een persoon van 27 toevertrouwen? Leeftijd speelt geen rol... zolang het maar klikt tussen 2 personen. Maar toch... Ik zou als ouder toch een zekere "controle" uitvoeren op hun relatie. Gedurende enkele weken beide goed in het oog houden. Je weet nooit welke "behoeftens" de persoon van 27 heeft t.o.v. je 16-jarige dochter. Als ik na een tijdje merk dat wel "snor" zit, dan gun ik hun die vrijheid wel om te doen en te laten wat ze zelf willen!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 11th December 2007, 10:15
Michiel VD Michiel VD is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: houtvenne
Posts: 54
Exclamation tommeke, tommeke, tommeke wat doe je nu?!?

Ik sta er allesinds niet voor te springen om dit tafereel mee te maken. Dan mag mijn dochter nog met de dikst betaalde voetballer thuiskomen. Een warm welkom zal er niet bij zijn. Hetgene waar we hier rekening mee moeten houden is dat we spreken over een volwassene en een puber. Hun mentaliteit verschilt nog op zo veel vlakken. En al bestaat er nog steeds het gezegde dat een man nooit volwassen wordt, al snel zal er een grote kloof ervaren worden tussen hen wanneer de gesprekken wat verder gaan dan simpele verliefde praat. Maar uiteindelijk hoop ik gewoon dat mijn dochter door haar opvoeding slim en wijs genoeg is om zelf de juiste beslissingen te maken, want het verbieden zou de situatie alleen maar verergeren.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 11th December 2007, 10:27
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Wel ik zou toch wel ongerust zijn, 16 jaar is nog een puber!! Een mens in ontwikkeling, die weet ook nog niet altijd was die wil en wat niet!!
Ok goed, op liefde staat geen leeftijd, maar ik vind dat dit een uitspraak is die geldt voor volwassenen, niet voor meisjes van 16 jaar, voor hen gaat er nog een hele wereld opengaan...
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 11th December 2007, 12:40
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Hulshout
Posts: 79
Misschien komt dit wel eens vaker voor, maar omdat de mannelijke helft van dit koppeltje toevallig ons "Tommeke Boonen" is, is er hier veel heisa rond. Ik denk dat de meeste ouders wel hopen dat hun dochter pas rond haar 18de aan relaties begint, en dan liefst nog met een leeftijdsgenoot natuurlijk. Maar ik begrijp best wel dat er soms wel eens uitzonderingen zijn, maar waarom zouden die gedoemd zijn om te mislukken? Het is inderdaad een groot leeftijdsverschil maar alles hangt ervan af hoe volwassen dat meisjes al is, of hoe onvolwassen Tom Boonen natuurlijk... Het is inderdaad vreemd, en ik hoop ook wel dat dit niet zal voorkomen bij mijn eigen kinderen later. Maar ik wil hen toch een kans geven, we mogen dit niet direct als slecht beoordelen. Zolang dat meisje en Tom en hun families er zich goed bij voelen, en ze niet te snel gaan met de relatie en het meisje geen dingen doet waar ze nog niet klaar voor is, vind ik dit probleem net iets minder erg dan al die andere slechte dingen die er in de wereld gebeuren! Het is hun keuze, en als ze erachter staan is dat voor mij ok! We leven trouwens nog steeds in een vrij land niet? Al moet ik wel toegeven dat ze er misschien iets beter aan hadden gedaan om de relatie nog even geheim te houden, Tom Boonen wordt nu ook niet dag en nacht achtervold door de pers hé?!
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 12th December 2007, 10:29
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
Ik zelf zou hier niet zo tevreden mee zijn, misschien wel ongerust. Een tienermeisje is nog jong en volop in ontwikkeling en weet nog niet wat ze exact wilt. Nu een Beligsche topwielrenner een relatie heeft met een Nederlands meisje van 16 jaar, zien de media hun kansen hier in om te scoren. Je kan wel zeggen dat ze ouder lijkt dan ze is, zich ouder gedraagt... Het blijft een tienermeisje. Op liefde staat geen leeftijd klopt inderdaad. Alleen is het verschil minder opmerkelijk binnen 10 jaar. Nu is zij nog minderjarig en klinkt 16 en 27 eng in de oren. Ze leiden beiden een verschillend leven. De een zit hoogstwaarchijnlijk te blokken voor haar examen frans van morgen. En de andere te trainen voor zijn topsport of zijn geld te beleggen. Iemand van 27 denkt misschien al aan trouwen en een gezinnetje stichten. Dit baart bij de ouders van het meisje toch wel zorgen. Hopelijk beslissen ze geen domme dingen.
Als ze samen gelukkig zijn, is alles goed voor hen. Als ouder zou ik toch bezorgd zijn.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 12th December 2007, 13:21
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Ik zou toch wel even schrikken.
Ik verondersel dan ook dat dit gaat over Tom boonen en zijn vriendin?
Er zit 11 jaar tussen en dat is toch wel veel. Het zou een andere zaak zijn als het meisje 25 was en de jongen dan 36 jaar. Dat vind ik al heel wat anders. Op die leeftijd denk je ongeveer aan hetzelfde, kindjes, samenwonen, werken. Maar op je 16 ben je nog een kind (ookal voel je je soms heel volwassen). Maar dit kan strafbaar zijn, en ik snap dan wel als je elkaar graag ziet en blablabla. Maar als je in de media komt vind ik toch dat je je een beetje mag houden aan 'het gewone'.
11 jaar is gewoon TEVEEL op een leeftijd van 16. En als dit mijn dochter of zoon was, dan denk ik dat ik zou wille ingrijpen, ookal zal ik dat niet kunnen.
Volgens mij gaan vele ouders met dit gevoel zitten.

groetjes
Nele
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 8th October 2008, 13:18
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Ik zou ervan schrikken en toch eens een gesprek houden met men dochter en haar vriend om toch wat meer over hem te weten te komen.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 7th November 2008, 15:23
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Ik zou in de 1e plaats zeer ongerust zijn. Maar als ik even verder nadenk, zou ik het vooral niet afraden. Afraden is nou eenmaal aanraden.
Op die leeftijd weegt het leeftijdsverschil van 11 jaar nog zwaar door, als het meisje in de 20 zou zijn, zou het nogal meevallen. Maar op deze leeftijd ... .
Ze zitten beiden in een totaal andere fase in hun leven, het meisje moet nog afstuderen, nog een richting kiezen die ze met haar leven uitwil terwijl de jongen dit allemaal al achter de rug heeft.
Ik zou het er zeer moeilijk mee hebben, maar er toch wel openlijk met haar over praten, dan weet ze ook je mening zonder dat je haar echt hebt afgekraakt en veroordeelt.
Ook eens praten met de jongen kan misschien helpen, ik zou ze eens samen uitnodigen om te komen eten, dan kan je nog altijd zijn wat voor vlees je in de kuip hebt.
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 2nd December 2008, 12:19
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Het hangt natuurlijk allemaal af van de jongen en het meisje in kwestie.
Maar ik ben er zeker van dat ik ongerust zou zijn.
Een jongen van 27 heeft al een hele andere kijk op het leven en andere verlangens dan een meisje van 16.
Ik zou met mijn dochter er eens een goed gesprek over hebben.
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 2nd December 2008, 15:06
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
Goh, als ervaringsdeskundige ter plaatse heb ik toch ook gekozen voor het 'iets of wat ongerust zijn'. Zelf ben ik rond mijn 15 een relatie begonnen met een 'man' die 7 jaren ouder is als mij (dus op dat moment 22). Ondertussen zijn we 1,5 jaar gelukkig getrouwd, dus het kan ook wel goed lopen.

Mijn ouders waren in eerste instantie absoluut niet te vinden voor deze relatie. Nu, zoveel jaren later, vinden ze het natuurlijk geen probleem meer. Ik denk dat ik later ook eerst en vooral ongerust zou reageren, maar ik zou het niet afraden ofzo, uit ervaring weet ik dat dit niet persé slecht hoeft te zijn...
__________________
Que Dieu te bénisse!
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 3rd December 2008, 15:32
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Een kennis van mij is 3 jaar geleden, zij was dus 16 toen, een relatie begonnen met een man van toen 27. Exact voorbeeld dus!
Daarbovenop had die man nog een kindje van 4jaar dus laten we allemaal maar zwaar ongerust en geshockeerd zijn nu!
Haar ouders waren in het begin ook wel wat terughoudend, wat volgens mij niet meer als normaal is. Ondertussen zijn zij nog steeds samen, dus was de ongerustheid misschien een beetje onterecht.
Ik zou het zelf nu wel niet leuk vinden moest ik later een dochter hebben die samen is met iemand die mijn heel veel jongere broer zou kunnen zijn.
Maar als zij 40 is en hij is 51 is er niemand die er nog iets op zou zeggen.
Als hij 19 en zij 8 was zou het weeral de totaal de andere kant opdraaien. Maar dan gaan we weer wat te ver zeker?!

Ongerustheid lijkt mij meer dan normaal, maar misschien niet altijd geheel terecht. Anders moeten we ineens eens bij Tommeketommeketommeke horen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.