actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Zidane terecht beste speler?
Ja, outstanding... 4 25.00%
Nee, die kopstoot was er te veel aan... 12 75.00%
Stemmers: 16. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th July 2006, 14:30
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Beste speler ondanks kopstoot

Beste speler ondanks kopstoot


WK BERLIJN - De Fransman Zinédine Zidane is verkozen tot laureaat van de ’Gouden Bal’, waarmee de beste speler van het WK voetbal wordt bekroond. Dat maakte de Internationale Voetbalfederatie (Fifa) maandag bekend op zijn website.


Zidane haalde het in de verkiezing onder journalisten met 2.012 punten voor de Italianen Fabio Cannavaro (1.977 ptn) en Andrea Pirlo (715 ptn).

De verkiezing van de Franse aanvoerder is opmerkelijk omdat hij zondag in de verloren WK-finale tegen Italië werd uitgesloten tijdens de verlengingen nadat hij een kopstoot gaf aan Marco Materazzi.

De WK-finale was overigens het laatste optreden van de 34-jarige Zidane, die al eerder had aangekondigd na het WK definitief te stoppen met voetballen.

Tien spelers behoorden tot de genomineerden voor de trofee van beste speler: behalve Zidane, Cannavaro en Pirlo waren dat ook de Fransen Patrick Vieira en Thierry Henry, de Italianen Gianlugi Buffon en Gianluca Zambrotta, de Duitsers Michael Ballack en Miroslav Klose, en de Portugees Maniche.

De Gouden Bal wordt sinds 1982 uitgereikt. Op de erelijst volgt Zidane de Duitser Oliver Kahn op, die in 2002 de beste was. Daarvoor ging de trofee naar de Brazilianen Ronaldo (’98) en Romario (’94), de Italiaan Salvatore Schillaci (’90), de Argentijn Diego Maradona (’86) en de Italiaan Paolo Rossi (’82).


DS, 10-07-2006 (ht)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th July 2006, 14:51
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
tis niet omdat iemand een kopstoot geeft dat hij daarvoor ineens minder heeft gespeeld....
zidane heeft er voor gezorgd dat 1: Frankrijk het wk haalde, 2: Frankrijk zo ver is geraakt
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th July 2006, 00:04
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Een beetje zoals die briljante wetenschapper die niet keek op een slachtoffer meer of minder?
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th July 2006, 01:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Zidane excuseert zich voor kopstoot maar heeft geen spijt

Zidane excuseert zich voor kopstoot maar heeft geen spijt


De Fransman Zinédine Zidane heeft zich woensdag op de Franse zender Canal+ verontschuldigd voor zijn kopstoot in de borststreek van de Italiaan Marco Materazzi tijdens de finale van het WK voetbal, en bevestigt dat hij met "erg harde woorden" werd beledigd.


"Ik verontschuldig me bij de kinderen die dat gezien hebben", verklaarde de middenvelder. "Mijn actie is onvergefelijk. Natuurlijk was dat een foute actie. Ik wil dat klaar en duidelijk zeggen, want het werd gezien door twee à drie miljard televisiekijkers en miljoenen en miljoenen kinderen".

Op de vraag over wat Materazzi hem had toegeroepen antwoordde Zidane dat het "heel persoonlijke dingen" waren. "Het gaat over m'n moeder, over m'n zus. Hij zegt heel harde woorden en hij herhaalt ze meerdere keren.

Je luistert er eens naar en je probeert te vertrekken. Je hoort ze twee keer en dan de derde keer...". Zidane, die na de finale een punt zette achter zijn carrière, heeft geen spijt van zijn actie. "Ik kan geen spijt hebben van mijn actie, want dat zou betekenen dat hij gelijk had om dat allemaal te zeggen".
(Belga/AG 20:35)


Blog DM, 12-07-2006
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 13th July 2006, 02:41
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
"Mijn actie is onvergefelijk. Natuurlijk was dat een foute actie. Ik wil dat klaar en duidelijk zeggen, want het werd gezien door twee à drie miljard televisiekijkers en miljoenen en miljoenen kinderen".

Citaat:
"Ik kan geen spijt hebben van mijn actie, want dat zou betekenen dat hij gelijk had om dat allemaal te zeggen".

1. 'Can't have it both ways, Mr. Zidane!'... Ofwel is het "onvergefelijk", en dan is spijt onontkoombaar, ofwel is het dat niet, en heb je terecht geen spijt. Logisch inconsistent dus, en ook laakbaar, want: 'men' heeft het gezien, en (enkel en alleen) dan is het fout... Met andere woorden: als het niet gezien wordt, dan is fysiek geweld gerechtvaardigd? Lijkt mij eerder een combinatie van achterbaksheid en eerzucht vanwege de persoon in kwestie dan dat het op meer 'objectieve' gronden enige rechtvaardiging zou kunnen vinden... Tenzij 'krokodillentranen' ineens ook échte tranen zouden kunnen zijn...
2. "Spijt = de tegenpartij heeft gelijk in zijn beledigende uitspraken..."? Anders gezegd: 'ik (of mijn moeder, mijn zuster) word/worden beledigd, en DUS is fysiek geweld ineens gerechtvaardigd'?? My goodness, als elke belediging onvermijdelijk op fysiek geweld moet uitlopen, dan worden we zowat teruggeworpen in het Stenen Tijdperk... of zitten we ergens in de negentiende eeuw waar het DUEL op leven en dood als tegemoetkoming gold voor het (niet zelden vermeend) beledigde eergevoel! Zegt volgens mij iets over hetzij de civilisatiegraad van een welbepaalde samenleving in de historie, dan wel over de lange tenen van een (eveneens welbepaald) individu...
3. "Voetbal is oorlog" - naar de gevleugelde woorden van Rinus Michels. Dat IS natuurlijk ook wel een beetje zo, maar dan wel op symbolisch vlak! Dik zestig jaar geleden stonden Fransen en Italianen elkaar nog naar het leven in een niet-symbolische orde, en - laat ons eerlijk zijn -, het voetbal 'dient' vandaag nog altijd een beetje om de opgeklopte gevoelens van patriottisme en nationalisme te 'kanaliseren'... Wat Zidane heeft gedaan, is wezenlijk een ontkenning van die symbolische orde, en juist daarom is zijn handeling 'er over'! Mensen betalen veel geld om in het voetbalstadium in kampen te worden verdeeld, en om 'het recht' te hebben de tegenpartij uit te schelden voor 'het vuil van de straat' (met de notoire 'uitzondering' van racistische spreekkoren dan wel - waarbij minstens toch ook wel kanttekeningen bij gemaakt kunnen worden, tenminste voor zover het kan 'gekaderd' worden binnen de 'symbolische orde' waarvan sprake...). Of heeft Zidane, naar het voorbeeld van Paul Gascoigne enkele jaren geleden, misschien het recht om een toeschouwer te lijf te gaan n.a.v. 'beledigende woorden'? Ik dacht het niet...
4. 'Voorbeeldfunctie', de 'ster' van het WK? Excuseer, no del todo! Ik begrijp HOEGENAAMD niet waarom Zidane als 'dé speler van het WK 2006' kan uitgeroepen worden... Of moet de briljante student die omwille van faalangst de formules van wiskunde op zijn arm had geschreven zomaar vrijuit gaan, laat staan grote onderscheiding krijgen? Of kan het (fysiek!) molesteren van een leraar ongestraft blijven omwille van welk problematisch gegeven dan ook? M'excuse, maar ik ben een lichtelijk andere mening toegedaan: de vrijheid eist nl. dat men zichzelf 'buitenspel' - inderdaad! - KAN zetten... Maar het valt sterk te betwijfelen of mijn voetballend neefje van acht uit heel deze affaire deze boodschap heeft kunnen oppikken...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 13th July 2006 om 03:06.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 13th July 2006, 13:17
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
Ik denk dus wel dat hij kan zeggen dat hij fout was en tegelijk zeggen dat hij geen spijt heeft. Hij zal ongetwijfeld spijt hebben dat dit gezien is door miljoenen kinderen waar hij een voorbeeld voor is, maar hij zal geen spijt hebben tegenover materazzi...
Ik hoop btw ook dat materazzi niet te zwaar geblesseerd is... Hij ging nogal zwaar tegen de grond na die kopstoot en aangezien hij zelf nooit elleboogstoten uitdeelt in een wedstrijd en een zeer faire speler is moet dit aankomen bij hem...

Enige zin voor overdrijving is blijkbaar ook niet ver te zoeken...

Stenen tijdperk.... komaan dan is werpt het hele voetbal ons terug naar het stenen tijdperk... Elke wedstrijd wordt er wel getackeld of een elleboogstoot "per ongeluk" uitgedeeld...(bekijk in dit deel vooral de luchtduels van materazzi...)

Maar de discussie ging er dus over dat hij door die kopstoot zijn tittel van beste speler moet verliezen? of hij echt de beste speler was laat ik in het midden, maar ik vind niet dat hij door zo'n momentopname zijn tittel kan kwijtspelen, hij heeft voor de rest goed gespeeld en in de finale(heb ik gehoord) ook heel de wedstrijd schitterend gespeeld... Dus vind ik niet dat hij hem daarvoor moet kwijtspelen...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 13th July 2006, 13:19
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
BTW: met vorige reactie keur ik de actie van zidane niet goed, verre van zelfs...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 13th July 2006, 17:45
Jochem Jochem is offline
Jochem
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Zandhoven
Posts: 6
Cannavaro en niemand anders verdiende de prijs...
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 14th July 2006, 09:35
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
De vraag die zich eigenlijk stelt is: Als hij de beste speler was, moet hij dit dan ook blijven na de kopstoot??


btw: kan je volgen als je zegt dat cannavaro de beste was, maar ik vond grosso toch ook in aanmerking komen
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 17th July 2006, 15:57
Jochem Jochem is offline
Jochem
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Zandhoven
Posts: 6
Ik heb niet alle wedstrijden gezien van Frankrijk en ook niet van Italië. Maar van wat ik zag blijft me bij dat de Italiaanse verdediging er stond, geleid door Cannavaro... En als je de goal van Del Piero bekijkt tegen Duitsland en ziet hoe Cannavaro daar de bal eerst onderschept achteraan en dan pijlsnel naar voor brengt... klasse. En van Zidane onthoud ik weinig spektakel, buiten zijn klassieke rolbeweging die knap blijft uiteraard. Soit, ik ben zelf verdediger en die worden te vaak onderschat. Italië wordt wel wereldkampioen door een goei organisatie van achteren uit want hun voorlijn stond er hoegenaamd ni!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 17th July 2006, 19:03
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Jochem
Italië wordt wel wereldkampioen door een goei organisatie van achteren uit want hun voorlijn stond er hoegenaamd ni!

Kijk, we hebben hier één van de fameuze 'Knights who say NI'
IT! Moehahaha!

Sorry, lijd een beetje van de warmte...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 20th December 2007, 21:58
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Boechout
Posts: 52
Kopstoot Zidane

Ik vind niet dat Zidane die prijs zou mogen krijgen, maar dat komt gewoon omdat ik vind dat er betere spelers zijn dan hem. Ik vind niet dat die kopstoot er te veel aan was. Ik vond het eigenlijk schitterend van hem. Hij heeft zich al heel zijn voetbalcarrière moeten inhouden. Op zijn laatste match doet hij 1 iets verkeerd en heel de wereld spreekt erover. Ja, oké het was een kopstoot. Maar moest het mijn allerslaatste match zijn zou ik ook zo iets doen. Gewoon voor die ene laatste keer de regels aan je laars lappen en iets doen dat niet mag. En zéker als iemand je al heel de tijd aan het uitdagen is. Wat kunnen ze doen? Het is toch je laatste match...

__________________
You're my champagne
My only side mondaine
You make me sane
When I'm one inch away from really hurting myself
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.