actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2016, 18:05
Lennerd.V*ulemans Lennerd.V*ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 26
Belgen en Nederlanders vechten samen tegen kilometerfraude

Belgen en Nederlanders vechten samen tegen kilometerfraude
Vandaag om 09:05 door km | Bron: BELGA


België en Nederland gaan gegevens uitwisselen over de kilometerstanden van tweedehandswagens.
Dat betekent dat wie zijn auto koopt in Nederland, binnenkort ook de historiek van de kilometerstand zal kunnen controleren. Dat moet fraude met de teller uit de wereld helpen.
In ons land is kilometerfraude nagenoeg uitgeroeid dankzij de Car-Pass, een document dat de verkoper verplicht moet bezorgen aan de koper en dat de kilometerhistoriek van een voertuig betrouwbaar weergeeft. Dat blijkt althans uit een studie in opdracht van de vzw Car-Pass. Het systeem viert dit jaar zijn tiende verjaardag.
Maar wie zijn tweedehandsauto buiten de landsgrenzen koopt, kan de juistheid van de kilometerstand nog niet controleren. Nochtans wisselen jaarlijks zowat 45.000 auto’s van eigenaar tussen België en Nederland. Tienduizend auto’s komen elk jaar uit Nederland naar België, 33.000 maken de omgekeerde reis.
Minister van Consumentenzaken Kris Peeters kondigt nu aan dat ook van die wagens de kilometerstanden perfect traceerbaar zullen worden. Het uitwisselingssysteem zou nog dit jaar operationeel moeten zijn. Beide landen tonen zich bovendien voorstander van een controlesysteem op Europees niveau.

MOTIVATIE:
Ik vind het maatschappelijk niet verantwoord dat er gesjoemeld kan worden met de kilometers van tweedehandswagens die uit het buitenland komen. Temeer niet omdat de correcte Belgische autohandelaren die het systeem van de carpass respecteren benadeeld worden. Zelf een koper zijnde van een tweedehandswagen heb ik toch ook liever dat de handelaar corect is ten opzichte van mij en mijn investering.

Bron: De standaard door BELGA ‘Belgen en Nederlanders vechten samen tegen kilometerfraude. ‘ http://www.standaard.be/cnt/dmf20161019_02527402 , geraadpleegd op 19/10/2016
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.