actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2011, 07:33
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Talking Het geduld van Waity Katie wordt vandaag beloond

Het Britse hof en haar "wedding planners" hebben er enkele zenuwslopende maanden op zitten. Maar vandaag wordt al dat harde werk beloond met het "eerste grote huwelijk van de eeuw". Prins William geeft - twintig jaar na zijn moeder Diana en vader Charles - zijn jawoord aan Catherine "Kate" Middleton. Verwacht wordt dat via televisie alleen al 2 miljard mensen het evenement zullen volgen.

Sinds de verloving in november is de hele voorbereidingsmachine in gang gezet met als apotheose het huwelijk vandaag. Prins William, tweede in lijn voor de troonopvolging, geeft tussen 12 en 13 uur zijn jawoord aan (het bemiddelde burgermeisje) Kate Middelton. Hij doet daarmee wat van hem al jaren verwacht wordt.

William ontmoette Kate in 2003 aan de universiteit St. Andrews in Schotland waar ze beiden kunstgeschiedenis studeerden. Na een relatie van 8 jaar -met een breuk van enkele maanden in 2007- kwam het toch tot een verloving. "Ze hebben lang genoeg mogen oefenen", reageerde kroonprins Charles toen laconiek op de bekendmaking. Kate werd ook niet voor niets Waity Katie genoemd in de pers.

Charles zal trouwens op de eerste rij zitten in Westminister Abbey waar het huwelijk voltrokken wordt. Abbey is een symbolische plaats voor William, want het is ook de kerk waar de begrafenisplechtigheid van zijn moeder plaatsvond. De prins zal rond 10.15 uur met zijn broer/getuige Harry aankomen en zijn kersverse bruid Kate opwachten.

De traditie wil dat de bruid (een beetje) te laat komt, maar waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn. Kate breekt namelijk graag met tradities. Zo koos ze ook om met haar vader in een Rolls Roys Phantom naar Westminister Abbey te rijden, in plaats van de traditionele koets te nemen.

In zeer gemengd gezelschap in Westminster Abbey
Wanneer Kate in haar bruidsjurk naar het altaar zal gaan, zullen de ogen van bijna 2.000 genodigden op haar gericht zijn. Naast 46 koninklijke hoofden zullen ook enkele beroemdheden plaatsnemen in de kerk. Onder hen zanger Elton John en zijn partner David Furnisch, voetballer David Beckham en zijn vrouw Victoria, komiek Rowan Atkinson en filmmaker Guy Ritchie (de ex van Madonna).

Opvallend op de gastenlijst zijn de vrienden van vroeger en de ex-liefjes van het koppel. Zo mogen Williams voormalige nanny Tiggy Pettifer -haar zoon Tom is ook een van de bruidsjongens- en Jessica Craig -al lachend wel eens de tweede Camilla Parker Bowles door de pers genoemd- meevieren.

Ook voor de ietwat "moeilijke" gasten heeft het koppel een plaatsje voorzien. Gary Goldsmith, Kates oom die uitgebreid in de tabloids stond met zijn drugsperikelen, zit mooi vooraan, terwijl graaf Charles Spencer (de broer van Diana) zich met een zitje op de tweede rij moet tevreden stellen.

Maar er zijn ook genodigden die hebben afgezegd voor het gebeuren, zoals de Nederlandse koningin Beatrix die morgen Koninginnedag viert en de kroonprins van Bahrein die een opstand in eigen land kent.

De balkonscène voor de ogen van duizenden mensen
De plechtigheid in Westminster Abbey is vooral ingevuld door het koppel zelf, met een persoonlijke muziekkeuze. Kate zal net als Diana de gelofte van "gehoorzamen" niet uitspreken en William ziet af van het dragen van een trouwring.

Na het jawoord zal het kersverse echtpaar de koets nemen richting Buckingham Palace, de officiële residentie van de Britse koningin Elizabeth. Afhankelijk van of het al dan niet regent, wordt gekozen voor een open rijtuig of glazen koets. Naar schatting 1,5 miljoen mensen zullen langs het parcours de prins en zijn bruid toejuichen. 5.000 agenten en 1.000 militairen staan in voor de veiligheid.

Op Buckingham Palace is het dan wachten voor de langverwachte kus op het balkon tussen William en Kate. Wordt het een zedige kus op de mond én handkus (zoals bij Charles en Diana) of mag het ietsje meer zijn? Na de balkonscène trekt de koninklijke familie zich terug. Zeshonderd mensen krijgen op Buckingham Palace een champagnereceptie aangeboden, voor nog eens de helft biedt prins Charles een diner aan.

Journalisten zullen elkaar voor de voeten lopen
Media uit de hele wereld brengen verslag uit van het huwelijk. In totaal zijn 8.000 journalisten en cameramensen geaccrediteerd voor het evenement. Vooral de Amerikanen rukken massaal uit met 200 medewerkers van CBS en 125 van CNN. De Britse omroep BCC zet het meeste personeel in: 850.

In 1981 met het huwelijk van Charles en Diana bleven 750 miljoen nieuwsgierigen voor de buis gekluisterd. Voor William en Kate worden maar liefst 2 miljard kijklustigen verwacht (cijfers voor internet en radio niet meegerekend).

Ondanks de indrukwekkende cijfers voor het huwelijk is het enthousiasme bij de Britten zelf maar matig. Volgens een peiling van The Guardian is slechts 37% oprecht geïnteresseerd in het huwelijk. Heel wat Britten zijn, na de echtscheidingen van prinses Anne en de prinsen Charles en Andrew, immers opnieuw voor een fiasco beducht.

www.deredactie.be

Mijn mening: Vandaag is het dan eindelijk de grote dag, die weinig mensen, denk ik, ooit zullen vergeten. Het is de eerste keer, voor mij althans, om zo'n groot huwelijk te aanschauwen. Het huwelijk van Kate en William is dan wel een belangrijke zaak, toch vind ik dat men niet moet overdrijven. Zo zijn er van alle spullen op de markt gekomen over de trouw van Kate en William, tot overgeefzakjes toe. Dit gaat er voor mij toch wel lichtjes. Dat de Engelsen zelf niet zo enthousiast zijn als de rest van de wereld valt natuurlijk wel te verstaan na het mislukte huwelijk van Diana en Charles. Het feit dat William en Kate na 8 jaar ooit al eens uit elkaar geweest zijn zal hier volgens mij ook geen goed aan doen. Toch wens ik het koninklijke paar alle geluk van de wereld toe!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th April 2011, 21:08
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Tientallen arrestaties rond huwelijk

De politie van Londen heeft 43 arrestaties verricht in de veiligheidszone die in verband met het huwelijk van prins William en Kate Middleton was afgekondigd. De zone is ingesteld in het gebied rond Buckingham Palace, Westminster Abbey en The Mall, de weg die van het paleis naar Trafalgar Square leidt.

'Fascist regime'
Agenten hielden 25 personen aan voor verstoring van de openbare orde. Een van hen zong 'We all live in a fascist regime' op de tonen van 'Yellow Submarine'.

Vijf mensen werden opgepakt voor openbare dronkenschap. Eén man wordt ondervraagd omdat hij een 14-jarig meisje zou hebben aangerand. Drie anderen zouden zich aan diefstal schuldig hebben gemaakt. (anp/lb)

Datum: 29/04/2011
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-huwelijk.dhtml

Eigen mening:
Het is goed dat men voorzorgen neemt voor het koninklijk huwelijk. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iemand vermoord wordt tijdens een belangrijke bijeenkomst met zoveel toeschouwers. Een conflict binnen zo’n grote groep toeschouwers is snel gebeurd. Ik heb delen gezien van het huwelijk en er waren heel veel gewapende agenten op het parcours aanwezig. Als er dan iets zou gebeuren kunnen ze onmiddellijk ingrijpen. Dankzij die voorzorgsmaatregelen is er niets gebeurd tijdens de ceremonie en zijn er geen gewonden gevallen.
In het artikel staat dat ze 25 personen hebben opgepakt voor een verstoring van de openbare orde. Het is best mogelijk dat er mensen zijn die van het begin af gekant waren tegen dit huwelijk, maar ik vind dat zelf geen reden om de plechtigheden te verstoren. Hoogstwaarschijnlijk zullen deze ordeverstoorders-in-spe zich laten drijven door het hoge kostenplaatje van dit huwelijk en beweren ze dat uiteindelijk de belastingbetaler zal opdraaien voor de kosten. Daar zit wellicht een grond van waarheid in, maar dat geeft je het recht niet om alles in de war te sturen. Deze twee mensen kennen elkaar al heel lang en ze zijn gelukkig met elkaar. Laat hen dan met elkaar trouwen en hopelijk worden ze heel gelukkig samen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th April 2011, 23:18
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Citaat:
Orgineel gepost door liselotte.glassée
Dat de Engelsen zelf niet zo enthousiast zijn als de rest van de wereld valt natuurlijk wel te verstaan na het mislukte huwelijk van Diana en Charles. Het feit dat William en Kate na 8 jaar ooit al eens uit elkaar geweest zijn zal hier volgens mij ook geen goed aan doen.


Ik heb het huwelijk vanaf 9u 's morgens gevolgd en hier was niets van te merken hoor. Het koningshuis is naar mijn gevoel in Engeland wel zeer belangrijk voor de Britten. En het feit dat je al 8jaar samen bent voordat je trouwt, heeft volgens mij alleen maar voordelen.
Dit wil toch wel zeggen dat je kan spreken van echte liefde?
Anders zou je na een breuk toch niet terug naar elkaar toegetrokken worden?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th April 2011, 10:34
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Citaat:
Dat de Engelsen zelf niet zo enthousiast zijn als de rest van de wereld valt natuurlijk wel te verstaan na het mislukte huwelijk van Diana en Charles. Het feit dat William en Kate na 8 jaar ooit al eens uit elkaar geweest zijn zal hier volgens mij ook geen goed aan doen


Ik ben het eens met Ashley. Het is wel zo dat het huwelijk van Charles zes jaar geleden veel minder aandacht trok. Dat komt omdat Charles niet zo populair is (wrss door zijn echtscheiding met Diana). Maar William is zéér populair in zijn land. Dat was ook te merken aan het volk dat kwam opdachten voor de trouw. Als je die mensenmassa bij Buckingham Palace zag, hoe die agenten de menigte leidde tot aan de poort zelf, dat was gewoon spectaculair.

Kate en William zijn inderdaad in die acht jaar ooit eens uit elkaar gegaan. Maar kom seg, ze waren toen beide jonge twintigers. Er zijn er wel meer die dan besluiten om hun eigen weg in te slaan. Het belangrijkste is dat ze elkaar terug hebben gevonden en definitief voor elkaar hebben gekozen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.