actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2009, 16:18
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
OCMW Antwerpen staat voor 30 miljoen in het rood

OCMW Antwerpen staat voor 30 miljoen in het rood

De OCMW-begroting van de stad Antwerpen voor 2010 zit met een tekort van bijna dertig miljoen euro. Enkele sociale projecten, onder meer rond kinderen in armoede en intrafamiliaal geweld, worden tijdelijk bevroren.

De stad Antwerpen bespaart 2,75 procent op haar budget. Dat betekent bijna drie miljoen euro minder aan toelage voor het OCMW.

Daardoor worden projecten rond kinderen in armoede, gezinsplanning en intrafamiliaal geweld ondanks de grote nood niet uitgebreid.

Door de crisis klopten duizend mensen extra aan bij het OCMW voor financiële hulp.

De regularisatie zorgt op haar beurt ook voor meer uitgaven. “Dat komt allemaal samen op een tekort van bijna 30 miljoen euro in 2010”, zegt OCMW-voorzitster Monica De Coninck.

Bron: Gazet van Antwerpen (www.gva.be)

Mening: Al snap ik wel dat door de financiële crisis het OCMW het niet makkelijk zal gehad hebben, toch vind ik dat de stad Antwerpen beter op andere dingen zou besparen dan op toelage voor het OCMW. Dat belangrijke projecten, zoals deze rond kinderen in armoede en intrafamiliaal geweld, nu niet kunnen doorgaan vind ik erg. Deze thema's zouden ze de dag van vandaag beter een keer meer in de schijnwerpers zetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.