actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2009, 18:16
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Spontane staking bij Janssen Pharmaceutica in Beerse

Bij Janssen Pharmaceutica in Beerse heeft een deel van de werknemers het werk spontaan neergelegd. Ongeveer honderd werknemers wilden na de middag niet terug aan de slag gaan na de onheilsberichten van dinsdag over het verlies van 599 banen.

Volgens François Jordens van de Christelijke vakbond ACV gaat de staking uit van de afdeling steriele productie. Die afdeling van de geneesmiddelenproducent zou tegen 2014 gesloten worden als het van de directie afhangt.

De werknemers van die afdeling pikken het niet dat zij de dupe zijn van het feit dat er niet voldoende nieuwe geneesmiddelen worden uitgevonden door het bedrijf.

Zij vermoeden dat moederbedrijf Johnson & Johnson achter de geplande sluiting zit. J&J zou de afdeling willen overhevelen naar het buitenland.




Ik vind dit artikel interessant omdat de geneeskunde mij altijd al geboeid heeft, maar vooral hoop ik voor die arbeiders dat zei hun job verder kunnen beoefenen. We moeten vier zijn dat wij als klein landje zelf geneesmiddelen kunnen ontwerpen en niet alles naar het buitenland verplaatsen zoals men van plan is. De werkloosheid is al zo hoog en nu gaat men in één van de grootste bedrijven van de provincie Antwerpen nog eens 599 banen schrappen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.