actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th September 2012, 14:59
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
"Tariefverlaging voor trouwste klanten Electrabel"

Minister van Economie Johan Vande Lanotte (SP.A) wil dat Electrabel en Luminus hun trouwste klanten belonen met een tariefverlaging. Doen ze dat niet uit eigen beweging, dan overweegt de minister een opgelegde tariefverlaging, zo zei hij gisteren in "Reyers laat".
Met trouwe klanten bedoelt Vande Lanotte de gezinnen die sinds de vrijmaking van de energiemarkt nooit van leverancier veranderden en die nu nog gebonden zijn aan een duurder standaardcontract. Bijna een op de vijf Belgische gezinnen zou voor de tariefverlaging in aanmerking komen.


Vande Lanotte rekent naar eigen zeggen op het "eergevoel" van de leverancier. Als Electrabel en Luminus niet op de oproep ingaan, dan kan de regering die betere formule opleggen. "Dat is niet gemakkelijk, maar het is mogelijk", maakt Vande Lanotte zich sterk.

De energieprijzen in ons land zijn tot eind dit jaar geblokkeerd. Maar de discussie erover houdt de federale regering bezig.Tegen eind januari moeten er nieuwe maatregelen zijn. Vermoed wordt dat de regering de leveranciers zal verbieden om de gasprijs nog langer te koppelen aan de (sneller stijgende) aardolieprijzen. Nog volgens Vande Lanotte zouden alle Belgen samen 1,5 miljard euro besparen en de inflatie met 1 procent dalen als iedereen voor gas en elektriciteit de goedkoopste leverancier zou kiezen.

datum: 19/09/2012
bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/p...otte_Electrabel

Eigen mening:
Ik vind dit een goede zaak. De mensen die nu nog klant zijn bij Electrabel moeten meer betalen dan bij de kleinere leveranciers, natuurlijk konden ze zelf kiezen of dat ze al dan niet veranderden. Electrabel maakt enorme winsten en ik vind dat ze dan wel iets kunnen terugdoen voor hun trouwe klanten. Er zijn heel veel mensen veranderd en het is aan diegene die trouw zijn gebleven dat ze nu geld verdienen.
Ik vind persoonlijk dat het vrij lang heeft geduurd dat zo goed als iedereen bij dezelfde energieleverancier bleef, maar eens er grote campagnes werden gevoerd en werd duidelijk gemaakt dat er op andere plaatsen veel goedkopere energie te krijgen was, zijn er toch veel mensen veranderd. Ook de economische crisis zal hier voor een deel achter zitten. Ondertussen is Electrabel zijn (zo goed als) alleenheerschappij verloren en hopelijk gaan we dit ook voelen in de prijzen. Alhoewel het er niet naar uit ziet dat de prijzen snel zullen dalen, in tegendeel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th September 2012, 19:53
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
"Tariefverlaging voor trouwste klanten Electrabel"

Ik vind het op zich ook wel een goede stunt van Electrabel om haar trouwste klanten te belonen met een tariefverlaging. Het is natuurlijk zo dat de prijzen allemaal enorm de hoogte zijn ingegaan, daar kan je jammer genoeg niet om heen. Electrabel is een grote en belangrijke leverancier bij ons, maar de prijzen liggen vaak hoger dan bij de kleine(re) leveranciers in ons land. Het is dus eigenlijk echt een goede geste van de onderneming om haar klanten te belonen.

Dit artikel toont volgens mij nog altijd aan dat mensen niet echt van verandering houden. Ondanks de talrijke campagnes en het feit dat kleinere leveranciers goedkoper zijn, blijven klanten trouw aan dat wat ze al jaren kennen. Dat geeft ook een band met die leveranciers en is misschien wel een belangrijk punt in de maatschappij! Anders zou Electrabel al lang zijn deuren hebben moeten sluiten!

Dit brengt mij ook naar de link met mezelf als leraar. Zowel leerkrachten als leerlingen zijn vertrouwd met bepaalde patronen van het onderwijs, dit schept een band met de leerlingen. Ik denk ook dat dit soms veel belangrijker is dan op het eerste zicht zo lijkt. Leerlingen zijn in hun ontwikkelingsfase en leerkrachten kunnen daarbij een heel grote steun zijn, het is dan ook belangrijk om hen die steun zo goed mogelijk te geven waar nodig en waar mogelijk! Anderzijds moeten we leerlingen en tegelijkertijd jongeren ook belonen voor het goede werk! Een complimentje krijgt iedereen graag, maar je moet ergens beginnen. Wij kunnen dit doen door het goede voorbeeld te geven!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th September 2012, 15:21
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Johan Vande Lanotte heeft blijkbaar een probleem met Electrabel en Luminus. Eigenlijk heeft hij wel overschot van gelijk en verwoordt hij het nog mooi; op het eergevoel van die bedrijven spelen. Ik vind dat deze bedrijven zich jaren lang verrijkt hebben op kosten van de gewone mensen. Waarom moet de elektriciteits-en gasprijs gekoppeld worden aan de petroleumprijs, dit alleen kost de consument ongeveer 20% meer. Ik vind het wel sterk van Johan Vande Lanotte dat hij het tegen deze giganten durft op te nemen en de rechten van de gewone mensen verdedigt. Op deze manier worden de mensen zich bewust dat er alternatieven bestaan; andere leveranciers of groepsaankopen (vb. www.samengaanwegroen.be, de groepsaankoop van de provincie Antwerpen).
Zoals Michael al zei: zonder trouwe klanten had Electrabel zijn deuren al moeten sluiten. Electrabel mag wel eens iets terugdoen voor zijn trouwe klanten. Langs de andere kant, Electrabel zal zelf ook wel beseffen dat het zo niet verder kan. Ze blijven klanten verliezen, dit blijft niet houdbaar. Ze zullen uiteindelijk hun prijs wel moeten laten zakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.