actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2009, 12:26
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Child Focus heropent oude verdwijningsdossiers

Child Focus heropent oude verdwijningsdossiers

Child Focus start donderdag een campagne om vijf mensen die al langer dan tien jaar vermist zijn aan de hand van 'verouderingsfoto's' alsnog op te sporen.

Er worden affiches verspreid met daarop de foto's van Geyrive Cavas, Ilse Stockmans, Nathalie Geijsbregts, Liam Vanden Branden en Conrad Bosmans zoals ze er nu, jaren na hun verdwijning zouden uitzien.

Voor de foto's deed Child Focus een beroep op de Engelse forensische tekenares Teri Blythe, die gebruik maakte van speciale software op basis van foto's van de kinderen zelf, hun ouders en van eventuele broers en zussen.

Doel van de campagne, die in principe een maand loopt, is alsnog getuigen en betrokkenen te bereiken die tot nu hebben gezwegen over de verdwijningen.

Cavas verdween in 1985 als 6-jarige in Sint-Jans-Molenbeek. Van de toen 19-jarige Ilse Stockmans uit Aarschot raakte men in 1987 het spoor bijster. Nathalie Geijsbregts verdween in 1991 als 10-jarige in Leefdaal.

Liam Vanden Branden uit Mechelen verdween in 1996 toen hij twee jaar was. Conrad Bosmans tenslotte was 20 toen hij in 1988 verdween in Etterbeek.

bron: http://knack.rnews.be/nieuws/belgie...ticle43625.html

Ik vind het goed dat ze het niet opgeven om misschien toch nog die mensen terug te vinden. Het zou straf zijn, mocht een van die verdwenen personen door deze actie toch nog teruggevonden worden, maar ik vrees er toch voor.
Het is niet zeker dat die mensen er exact zo uitzien als op die verouderde foto. Daarom wordt het moeilijk om die mensen nog terug te vinden. Bovendien gaat het over zaken van meer dan 10 jaar geleden, dus het wordt moeilijk om succes te verwerven met deze actie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2009, 13:19
Jarrik.Fransen Jarrik.Fransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 69
Ik vind het ook heel positief dat ze allerei dingen blijven ondernemen om deze vermiste mensen terug te vinden. Het zou mij wel verwonderen zou er één van deze mensen ooit nog terug gevonden worden. Het is, zoals hier al gezegt is, niet zeker dat deze mensen er op deze moment zo uitzien als op de foto's! Ik vind het een mooi initiatief, maar ik denk toch dat het moeilijk wordt om de vermisten ooit nog terug te vinden! Maar hoop doet leven ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.