actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2012, 11:30
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Brandstofdieven in Hasselt aan de haal met 50.000 liter diesel

Brandstofdieven in Hasselt aan de haal met 50.000 liter diesel
• VRIJDAG 28 SEPTEMBER 2012, 21U16
• BELGA
• AUTEUR:MTM
• Het Nieuwsblad

HASSELT - Limburgse bedrijven worden meer en meer het slachtoffer van brandstofdiefstallen. Bij brandstoffenhandelaar Luc Bouts aan de Scheepvaartkaai in Hasselt verdween maar liefst 50.000 liter diesel. ‘Rekening houdend met de prijs aan de pomp bedraagt het nadeel meer dan 70.000 euro’, aldus Bouts.

‘Op een bepaald ogenblik merkten we dat ons pompstation droog stond en dat er onrechtmatig werd gebruikgemaakt van tankkaarten voor vrachtwagens. We hebben bij een volgende poging een persoon betrapt’, zei Bouts nog.

Volgens Bouts, zaakvoerder van een grote brandstoffenhandel met drie pompstations, gaat het om een goed georganiseerde bende, die bestelwagens huurde en in de laadruimte een verplaatsbare tank installeerde om de diesel in te doen. Een persoon werd enkele weken geleden opgepakt en aangehouden.

De diefstal bij Bouts gebeurde in vijf dagen. Per keer konden de dieven zowat 1.300 liter stelen.

Bij een Hasselts transportbedrijf gingen dieven twee dagen geleden aan de haal met ongeveer 10.000 liter diesel. Ze haalden de tanks van zes vrachtwagens en een grote tank leeg.

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...120928_00315868

Mening:
Enkele dagen geleden ving ik op het nieuws op dat een dievenbende met 50.000 liter diesel aan de haal was gegaan. Ik vermoed dat de bende niet de enige in zijn soort zal blijven als de brandstofprijzen zo sterk blijven stijgen.

Brandstof is in vergelijking met pakweg twintig jaar geleden een veel grotere uitgavenpost voor gezinnen, maar ook voor ondernemingen. Naar mijn aanvoelen zullen we steeds regelmatiger geconfronteerd worden met dit soort van georganiseerde misdrijven.

Tegenwoordig zijn misdadigers steeds inventiever om toch maar aan waardevolle goederen te komen. Denk maar terug aan de koperdiefstallen bij de NMBS. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet vreemd dat men probeert om brandstof te stelen. Er worden wel maximumprijzen op de prijs van een liter brandstof gezet, maar als die maximumprijs bij wijze van spreken om het uur verhoogt dan is de consument daar weinig mee verder geholpen. Als ik met mijn eigen wagen ga tanken val ik dikwijls achterover van de prijs die ik moet betalen en ik denk niet dat die prijs nog snel lager zal liggen dan op dit moment. Ik kan mij voorstellen dat mensen in een benarde positie aan brandstofdiefstallen denken…

Momenteel is er ook nog niet echt een haalbaar en vooral betaalbaar alternatief op de markt dat voor de modale gezinnen een oplossing kan bieden. Misschien zal er in de toekomst wel meer ingezet worden op betaalbare alternatieve oplossingen, maar tegen die tijd hebben we ons allemaal al blauw betaald aan brandstof…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.