actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2009, 17:39
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Fietsster doodgereden in Lichtaart

Een 28-jarige fietsster is zaterdagnacht aangereden door een auto in Lichtaart, een deelgemeente van Kasterlee. Ze overleefde het ongeval niet. De bestuurder van de auto pleegde vluchtmisdrijf, maar werd zondag opgepakt in Nederland


De vrouw was samen met twee vrienden onderweg naar huis rond 4.30 uur zaterdagnacht. Toen de drie op de Poederleesteenweg in Lichtaart reden werden ze aangereden door een auto.

Eén vrouw raakte lichtgewond, maar voor de 28-jarige vrouw eindigde de aanrijding veel dramatischer. Ze overleefde het ongeval niet. De derde fietser bleef ongedeerd.

De bestuurder van de wagen pleegde vluchtmisdrijf en bleef een tijdje spoorloos. Zondag werd hij echter bij toeval opgepakt bij een wegcontrole in Nederland. Het zou gaan om een 48-jarige Nederlander. De opvallende schade aan zijn wagen zou matchen met de brokstukken van de fiets.

Bron: GVA

Als ik dit artikel lees, denk ik bij mezelf: dit is al de zoveelste vluchtmisdrijf. Het is bijna weekelijks dat dit gebeurt. In dit geval is er dan nog een doodelijk slachtoffer. Ik vindt dat dit niet langer meer kan. Mensen moeten leren om hun verantwoordelijkheid op te nemen. Leven met het idee dat je geen hulp hebt geboden en misschien wel iemand hebt gedood is toch niet houdbaar. Dit is misschien wel een gevolg van ons individuele leventje, wat met andere mensen gebeurt interesseert ons niet. Gelukkig hebben ze de dader in dit geval kunnen vatten, maar er zijn er nog veel te veel die vrij rondlopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2009, 22:18
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Nienke.Nietvelt
Als ik dit artikel lees, denk ik bij mezelf: dit is al de zoveelste vluchtmisdrijf. Het is bijna weekelijks dat dit gebeurt.

Jammer genoeg meer dan we denken:
http://actualiteit.org/forums/showt...=vluchtmisdrijf
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 19th October 2009 om 22:33.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.