actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2013, 18:08
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
'Piloten Air India doen dutje terwijl stewardessen per ongeluk automatische piloot af

'Piloten Air India doen dutje terwijl stewardessen per ongeluk automatische piloot afzetten'

Twee piloten van Air India zouden de cockpit van hun Airbus in volle vlucht volledig overgelaten hebben aan twee stewardessen toen ze een dutje wilden doen. Een van hen schakelde per ongeluk de automatische piloot uit, meldt de krant Mumbai Mirror. Volgens andere bronnen was het echter een van de piloten die de stuurfout maakte.

Het incident gebeurde op 12 april op een hoogte van 33.000 voet tijdens een vlucht van Bangkok naar New Delhi, aldus de krant Mumbai Mirror.
Twee piloten van de luchtvaartmaatschappij Air India waren in businessclass een dutje aan het doen, terwijl twee stewardessen in de cockpit per ongeluk de automatische piloot hadden uitgeschakeld. Nadat de eerste piloot was gaan rusten, riep de tweede piloot twee stewardessen naar de cockpit om hen te tonen wat ze moesten doen. Hij zette het toestel op automatische piloot en vertrok vervolgens om zich bij zijn collega te voegen voor een dutje.
De piloten werden wakker geschud en haastten zich naar de cockpit om het vliegtuig te behoeden voor een ramp die het leven aan de 166 inzittenden had kunnen kosten, schrijft de Mumbai Mirror.

Volgens de website The Aviation Herald zit het verhaal iets anders in elkaar en was het een van de piloten zelf die de automatische piloot per ongeluk uitschakelde, waarschijnlijk toen hij werd afgeleid door het in de cockpit aanwezige cabinepersoneel.

‘Het is een ernstige zaak. We onderzoeken het incident’, zei de woordvoerder van Air India. De man benadrukte dat ‘de cockpit op geen enkel ogenblik onbemand was. Tijdens het incident zette de copiloot uit verstrooidheid de knop van de automatische piloot even uit, maar hij werd meteen opnieuw ingeschakeld’.
Eén piloot en de beide stewardessen werden intussen geschorst, zo melden media en functionarissen.

Bron: 04/05/2013, De Standaard.

Commentaar: Ik vind dit een zeer vreemd artikel, de ene zegt het zus, de andere zegt het zo. Eerst was ik van mening dat dit boecht was. Toch heb ik het gepost, een onschuldig dutje kan immers leiden tot een grote ramp. Daarnaast vind ik het heel opmerkelijk dat een stewardess per ongeluk de automatische piloot had uitgeschakeld, een stuurfout daarentegen kan altijd gebeuren. Ik ben erg benieuwd wat het geeft na het onderzoek van het incident.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2013, 12:16
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Ik denk dat er zich veel zaken afspelen in een vliegend vliegtuig dat je niet wil horen of niet zou geloven. De tegenstrijdigheden in het artikel maken het natuurlijk moeilijk om te oordelen wie er in fout is en wie niet. Het lijkt me wel echt heel straf dat de twee piloten samen zouden gaan rusten maar indien dat het geval is, kan er ook met de vinger gewezen worden naar de luchtvaartmaatschappij die het toeliet om twee vermoeide piloten te laten vliegen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th May 2013, 23:25
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Dit is weer zo'n moeilijk verhaal, wie moet je geloven? Ik vind persoonlijk de tweede versie van het verhaal geloofwaardiger maar ik denk ik dat er in de cockpit van een vliegtuig soms dingen gebeuren waar je als passagier liever niets van weet. Discussies en verhalen over piloten die gedwongen worden om te lange vlieguren moet horen we regelmatig maar al zijn er hierover regels toch lijkt het alsof de grote vliegtuigmaatschappijen zich er niet te veel van aantrekken.
__________________
Kunst is iets wat daar begint, waar het kunnen van de meesten ophoudt. A.O. Weber
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.