actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2013, 11:32
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Amerikaans meisje mag op schoolbal geen koning zijn

Amerikaans meisje mag op schoolbal geen koning zijn

Een Amerikaanse tiener is boos op de schoolleiding van de Red Lion Senior High School in Pennsylvania omdat ze op het afsluitende schoolbal de koning zou willen zijn. De leiding heeft haar echter op de deelnemerslijst gezet van de prom queen.

De 18-jarige Issak Wolfe zit middenin een procedure om zich te laten ombouwen tot jongen. Maar volgens de schooladministratie staat de leerling nog als meisje, namelijk Sierra Stambaugh, geregisteerd. En dus kan zij op het traditionele afsluitende bal alleen prom queen worden.

Wolfe zei in een reactie dat hij in therapie is en van plan is een transgender operatie te ondergaan. Volgens hem zijn de schoolfunctionarissen goede mensen die een slechte beslissing hebben genomen. De school wil geen commentaar geven op de kwestie.

Bron: De Morgen, 25/04/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/994/op...ning-zijn.dhtml

Commentaar:
Ik ben het eigenlijk wel eens met de tiener. Als de tiener midden in een proces zit om zich te laten ombouwen en hij zich inschrijft voor prom king, vind ik dat de school hiermee akkoord moet gaan. Het is niet omdat hij/zij nog ingeschreven staat als meisje, dat hij/zij zich ook nog zo voelt. Ik denk dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Als je je beter voelt wanneer je het andere geslacht bent, dan is dat zo. Ik vind dat de school dit moet aanvaarden. Scholen helpen immers mee aan de ontwikkeling van kinderen. Wanneer de school dit al niet aanvaard, is de stap om zich te laten ombouwen nog moeilijker.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th April 2013, 16:43
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Ik sluit me eigenlijk aan bij de mening van F*nne. De school moet een plaats zijn waar kinderen hun kunnen voelen, hoe ze zich willen voelen. Wanneer de school dit tegengaat, is het voor het kind nog moeilijker om zichzelf te kunnen zijn. Het is niet zo dat dit kind niet mag zijn wie ze wil zijn, omdat ze als meisje ingeschreven staat. Het eindbal moet het mooiste voor het kind zijn en als ze deze kans krijgen om het te worden, is het einde eens zo mooi. Ze kunnen dit het kind toch niet afnemen omdat ze nog een meisje is.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.