actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2013, 14:59
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Depressie begint al in de baarmoeder

Zwangere vrouwen met een depressie hebben meer kans op depressieve tieners.

Depressieve, zwangere moeders krijgen kinderen die later zelf meer kans maken op depressie. Dat meldt de omroep BBC. Volgens een Brits onderzoek kan medische behandeling tijdens de zwangerschap het risico op latere mentale problemen doen afnemen.
Pre- en postnatale depressie

Mogelijk zijn de onderliggende factoren ook verschillend bij pre- en postnatale depressie. Zo zouden omgevingsfactoren zoals een gebrek aan emotionele steun en geldzorgen een grotere invloed hebben bij postnatale depressie. Uit het onderzoek bleek dat vooral de kinderen van laaggeschoolde, depressieve moeders een verhoogde kans hadden op depressie in hun tienerjaren.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/gezondhe...mal-111642.html

Mening:
Volledig mee eens.
Wetenschappelijk onderzoek dat wijst op het feit dat een depressieve moeder eerder een depressief baby'tje(s) baart.
Zelf wil ik meer de aandacht vestigen op het feit dat we juist hierdoor eindelijk eens wat meer moeten inlichten op vlak van anticonceptie. Niet alleen de oppervlakkige dingen zoals hoe je een condoom of de pil gebruikt, maar anticonceptie zou meer een state-of-mind moeten zijn, een gewaarwording, een mentaliteit.
Eindelijk moeten we eens inzien dat de 'post-seksuele revolutie' generatie er niets van bakt. Mensen hebben nu eenmaal sneller de neiging om te snoepen van vrijheden. Ander paar mouwen als het komt op de gevolgen of verantwoordelijkheden die ermee gepaard gaan. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat men mensen moet blijven inlichten, jong en oud, over voorbehoedsmiddelen.
Dat als je ongelukkig bent, je je miserie niet groter moet maken en zeker geen kindje op de wereld moet brengen dat gedoemd is om in de miserie geboren te worden. Het baby'tje zou eens moeten kunnen babbelen over een moeder met pre- en/of post-natale depressie...
Hiermee wil ik het recht op het hebben van kinderen zeker niet tegenspreken. Iedereen heeft dit recht.
Ik wil alleen maar zeggen dat sommige mensen op bepaalde momenten in hun leven er beter niet voor kiezen om een kind te krijgen.
'Bezint eer ge begint'
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.