actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2017, 13:23
Evelien.D*Winter Evelien.D*Winter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 74
Tom Waes pleit voor GSM-loze zondag.

Tom Waes komt met zijn programma 'Reizen Waes' vaak op plaatsen waar geen internetverbinding of ontvangst is en dat is voor hem een hele verademing. Dat vertelde hij aan Luk Alloo in het radioprogramma 'Alloo Op Zondag' op Joe waar hij samen met VTM-presentator Sean Dhondt te gast was.

"Ik kom soms op plaatsen waar echt niets is, geen internet, geen telefoon, geen nieuws. Mensen zijn daar alleen met zichzelf bezig en dat geeft hen een enorme rust. Bij ons komt de onrust vaak omdat we té geïnformeerd zijn." zei Tom Waes.

"In Alaska heb ik voor 'Reizen Waes' dagen zonder ontvangst rondgetrokken en dat is fantastisch. Al 15 jaar trekken we met dezelfde ploeg rond en op de dagen dat je geen internet hebt, leer je mekaar pas écht kennen. Op die avonden legden we 's avonds een kaartje en babbelden we écht met elkaar. Als je daarna terug op een plaats komt waar wel internet is, is iedereen terug heel de avond met zijn GSM bezig en dat is doodzonde."

"Als je echt van je zondag wil genieten, zet je dus gewoon je gsm af" besloot Tom Waes. 'Alloo Op Zondag', elke zondag tussen 10 en 12u op Joe

Bron:
De morgen (26/03/2017) http://www.demorgen.be/binnenland/t...ondag-bbde4f9d/

Eigen mening:
Ik ben het eens met Tom Waes en niet omdat hij een bekende Vlaming is maar omwille van zijn mening rond GSM-gebruik. Tegenwoordig weten mensen niet meer hoe ze met elkaar moeten communiceren. Ze zijn constant bezig met hun smartphone. Sociale media is belangrijker geworden dan relaties in het echte leven. Er zijn zelfs mensen die verslaafd zijn aan hun smartphone. Dit komt omdat wij in een consumptiemaatschappij leven waarbij het individu centraal staat. Ook in de scholen zien experten dat jongeren niet meer weten hoe ze met elkaar moeten praten. Wanneer ze speeltijd hebben, controleren ze snel hun facebook en hun twitter. Ik ben van mening dat mensen terug meer quality-time met elkaar moeten doorbrengen en minder aan zichzelf moeten denken. Ik vind een GSM-loze zondag een eerste stap in de goede richting. Mensen zouden dan meer tijd hebben om met het gezin iets samen te doen. Daardoor worden de familiebanden versterkt en ervaren mensen een gevoel van vrijheid. De druk van de sociale media valt op dat moment dan weg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.