actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2012, 08:12
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Celstraf voor leraar die konijnen doodt in klas

Een Italiaanse anatomieleraar is door een rechtbank in Milaan tot een gevangenisstraf van acht maanden veroordeeld omdat hij in de klas twee konijnen met een hamer doodsloeg voor de ogen van zijn leerlingen. Dat heeft de Italiaanse dierenrechtenvereniging LAV meegedeeld.

Carlo Rando liet voor zijn les in anatomie vier konijnen brengen naar de klas, waarvan er twee dood waren. Omdat de twee andere konijnen trachtten te ontsnappen, wilde de leraar ze afmaken. Eerst probeerde hij ze te wurgen, dan sloeg hij de dieren met de vuist en vervolgens maakte hij ze met een hamer af, aldus LAV.

‘Verschrikkelijke taferelen, een slachthuis waardig, en dat voor de ogen van minderjarigen', betreurt de vereniging, die de leraar in 2010 aangaf.

Bron : http://www.standaard.be/artikel/det...121128_00385310

Mening :
Ik begrijp dat je als anatomieleraar wel eens organen wilt gebruiken in een anatomieles. In het secundair heb ik zelf ook organen moeten ontleden zoals een long van een koe.
Maar het moet geen slachthuis worden, waarbij je levende dieren begint te wurgen en te slaan. De anatomieleraar had het op een andere manier moeten aanpakken. Ik begrijp niet dat je als leraar een konijn zo kan afmaken, omdat ze probeerden te ontsnappen. Je kan ze toch ook gewoonweg in een kooi plaatsen? Bovendien zijn de leerlingen minderjarig, zij zullen het tafereel immers niet snel vergeten. Het leek wel een slachthuis en dit voor de ogen van minderjarigen! Dit kan toch niet door de beugel vind ik persoonlijk. Ik vind dan ook dat hij gestraft moet worden voor zijn daden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2012, 09:23
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Dat je als leerkracht een dood konijn gebruikt om te ontleden, daar kan ik nog inkomen, maar een levend konijn op een gruwelijke manier ombrengen voor de ogen van je leerlingen, dat gaat té ver! Wat voor signaal geef je aan je leerlingen wanneer je eerst het konijn probeert te wurgen en wanneer dit niet lukt het met de hamer ombrengt?
Deze leerkracht is duidelijk fout en wat mij betreft mag hij hier goed voor gestraft worden, al vind ik een gevangenisstraf wel wat overroepen. De leraar moet beseffen dat je zoiets niet doet voor de ogen van kinderen die je opvoedt en waarvan je weet dat ze heel erg kwetsbaar en beïnvloedbaar zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2012, 11:22
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik moest bij mijn opa vroeger zoveel helpen met dieren slachten. Konijnen, varkens, kippen, ... Als je het op een correcte manier doet is het niet zo erg, maar zoals deze leerkracht het doet wel. Hij weet namelijk niet hoe hij het moet doen. Nu denken de leerlingen waarschijnlijk dat alle dieren in slachthuizen zo geslacht worden, wat natuurlijk helemaal niet het geval is. Hij geeft de leerlingen dus een verkeerd beeld mee, maar om hem daar nu een gevangenisstraf voor te geven? Ze kunnen hem beter leren hoe hij een konijn wel moet slechten ipv hem op te sluiten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.