actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2013, 10:57
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
De Crem: ‘Zie vernietiging Syrische chemische wapens in België niet zitten’

Minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) ziet het niet zitten om de chemische wapens van Syrië in ons land te vernietigen. Dat moet volgens hem ‘in de brede omgeving van het Syrische grondgebied’ gebeuren.


De Verenigde Staten zijn druk op zoek naar partners om het chemische wapenarsenaal van Syrië te ontmantelen. Het vernietigen van de chemische wapens was de voorwaarde die de VS aan Syrië stelden om niet militair tussen te komen in het conflict.

Albanië

De vraag werd aan Albanië gesteld, maar ook aan Frankrijk en ons land. Vrijdag besliste Albanië al om - na massaal protest in het land - niet in te gaan op de Amerikaanse vraag.

Expertise

België werd genoemd omdat we expertise hebben in het vernietigen van dergelijke wapens, maar minister van Defensie Pieter De Crem ziet dat niet zitten, zei hij in De Ochtend op Radio 1. ‘Ik wil mee mijn schouders zetten onder een oplossing. Maar om dat bij ons te doen dat zie ik op het eerste zicht en ook op lange termijn niet zitten.’

Volgens de minister moeten die wapens het beste vernietigd worden ‘in de brede omgeving van het Syrische grondgebied’. Want het verplaatsen van die wapens is een heel moeilijke opdracht.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131118_00843817

Mijn mening: Enerzijds begrijp ik de mening van De Crem. Het verplaatsen van de chemische wapens is inderdaad niet zonder risico. De vernietiging van deze wapens is ook niet risicovrij. Anderzijds begrijp ik dat Amerika opzoek is naar een partner die mee wil zorgen voor de vernietiging van deze wapens. Ik vind niet dat België hiervoor moet opdraaien. Er zijn voldoende andere, machtige landen die Amerika kunnen bijstaan. Wat duidelijk is, is dat deze wapens vernietigd moeten worden. Hoe sneller, hoe beter. Deze wapens kunnen een enorm grote schade aanrichten waarvan de gevolgen schrijnend zullen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.