actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2010, 20:09
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
180 euro boete voor man die kat tegen muur gooide

Een 36-jarige man uit het Nederlandse Hoogwoud heeft een boete van 180 euro gekregen voor het doodgooien van een kat tegen een muur.

De man kreeg zo'n 2 jaar geleden een woede-uitbarsting na een ruzie met zijn vriendin. Hij pakte vervolgens het katje op en smeet het hard tegen de muur.

De vriendin snelde nog naar de dierenarts, maar dat bleek tevergeefs. Het diertje was al overleden.

De dierenbeul bekende achteraf de feiten. Volgens hem was hij onder invloed van medicatie.

De man moet nu 180 euro ophoesten. Als hij dat niet doet, dan moet hij 3 dagen de gevangenis in.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand...uur-gooide.aspx
Datum: 26/11/2010

Ik vind het niet meer dan correct dat de man die dit gedaan heeft daarvoor gestraft moet worden. Mishandeling van dieren kan niet, net zoals mishandeling van mensen ook niet kan!

Als je tegenwoordig ziet hoeveel honden en katten in een dierenasiel terechtkomen... het aantal is echt schrijnend. Sinds kort help ik een halve dag per week mee om de katten te verzorgen in dierenasiel Unco-Jerry te Westerlo. Op dit moment begint het aantal katten eindelijk af te nemen maar tijdens de zomermaanden zat het asiel echt overvol. Toch zijn er nog steeds zo'n vijftig katten die een nieuwe thuis zoeken en dat alleen in Westerlo! In Lommel is er immers ook een vestiging van Unco-Jerry. Als ik zie hoe sommige mensen hun dieren behandelen krijg ik een krop in mijn keel. Enkele weken geleden werden er twee kittens binnengebracht waarvan de staart geplet was. Ook het aantal verwaarloosde en uitgehongerde katten dat binnengebracht wordt is geen uitzondering. Dieren zijn toch geen wegwerpproducten die je dan maar op straat moet achterlaten als je ze beu bent! Ook het doden van dieren keur ik absoluut af!

In het artikel is er sprake van een ruzie... en daar moest de kat het slachtoffer van worden. Het moet een afschuwelijke dood geweest zijn voor dat beestje!! Neen, zoiets kan echt niet!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2010, 22:30
Verheezen Yves Verheezen Yves is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-turnhout
Posts: 18
Excuseer ?
180 euro boete (of 3 dagen gevangenis indien hij het niet betaalt) voor dit soort gedrag ?
Werp met borden of vazen indien je ruzie hebt, dat zijn maar voorwerpen.
Ik vind het persoonlijk een véél te milde straf. Ik verwacht niet meteen een jarenlange durende gevangenisstraf aangezien de man misschien geen strafblad heeft en niet bekend staat als een dierenmishandelaar, maar de rechter had eventueel wel wat creatiever en zwaarder mogen zijn in zijn straf.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2010, 23:35
michaël.roothooft's Avatar
michaël.roothooft michaël.roothooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heultje
Posts: 29
ik ben het eens met Yves. Drie dagen gevangenis of 180 euro betalen is veel te weinig. Door gewoon de woede van de man in een onbenullige ruzie ( want dat is meestal elke ruzie) moest dat arme katje het met zijn leven bekopen. Dierenmishandeling is toch een zwaar misdrijf naar wat ik heb gehoord en daar zijn serieuze straffen voor. Dus waarom krijgt die man zo'n lichte straf voor het doden van een klein lief onschuldig katje dat iemand anders zijn huisdiertje was. Dan mag hij nog bekenne dat hij onder invloed was , dat brengt het katje van het meisje heus niet terug ze.
Ik vind dit echt niet kunnen. Hij had een veel zwaardere straf moeten hebben en misschien wat psychatrische hulp krijgen. ( want wie weet hoeveel katten er nog volgen )
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th November 2010, 13:42
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hoogstraten
Posts: 27
Ik ben het ook eens met de vorige commentaren dat deze straf veel te mild is. Rij tegen een boom, die vervolgens beschadigd is en je kan je aan een immense boete verwachten maar mensen die zomaar een katje doodgooien komen er vanaf met een boete van 180 euro. Onbegrijpelijk. Ik vind dit gewoon nog maar eens een bewijs dat de verhoudingen in het rechtssysteem niet helemaal zijn zoals ze moeten zijn. Prioriteiten stellen..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.