actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2012, 18:36
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
De Wever nodigt Vlaams Belang niet meer uit

Bart De Wever heeft de lijsttrekkers van de verschillende Antwerpse lijsten een uitnodiging gestuurd voor twee vergaderingen over de financiële toestand van de stad Antwerpen tijdens de komende bestuursperiode. Het Vlaams Belang is niet uitgenodigd.


De Wever nodigde de Stadslijst, Groen en Open VLD uit voor een technische meeting over de verwachte in- en uitgaven bij ongewijzigd beleid in de periode 2014-2019. Daarnaast is er met elk van de partijen een politiek overlegd gepland waarbij de genodigden wordt gevraagd akkoord te geven op de inschatting van de cijfers en de onderliggende budgettaire realiteit.

Vlaams Belang en PVDA+ werden niet meer uitgenodigd voor de tweede gespreksronde. Volgens Bart Van Camp, de woordvoerder van De Wever was geen van de andere partijen geïnteresseerd om met die partij verder te praten. De Wever was ook niet geïnteresseerd in de gedoogsteun die de partij van Dewinter aanbod.

De PVDA+ zou niet geïnteresseerd zijn geweest om deel uit te maken van het Antwerpse stadsbestuur.

De vergaderingen vinden dinsdag, woensdag en donderdag plaats. Over de plaats en het precieze tijdstip van de vergaderingen wordt niet gecommuniceerd.


Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121022_088

Mening:
Ik vind het raar dat Het Vlaams Belang en PVDA+ zelf niet meer geïnteresseerd zijn om deel uit te maken van het Antwerpse stadsbestuur. Ik kan begrijpen dat de interesses van de verschillende partijen niet bij elkaar aansluiten, maar om hiervoor een volledige samenwerking stop te zetten vind ik nogal overdreven. Ik vind dat Bart de Wever al zijn best heeft gedaan om alle partijen bij de eerste gespreksronde uit te nodigen. Als deze twee partijen de NVA het gevoel geven niet meer te willen samenwerken, kan ik begrijpen dat Bart de Wever hen ook niet meer uitnodigt voor een tweede gespreksronde. Langs de andere kant had het in mijn ogen wel een steek geweest, had hij hen deze uitnodiging wel gegeven. Op die manier lag de bal volledig in hun kamp. Wat denken jullie hiervan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.