actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2016, 14:25
Emily.t*els Emily.t*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
Exclamation Gevaarlijk plastiek brood in Napoli

Sequestrati panini di plastica a Napoli

(ANSA) - NAPOLI, 5 NOV - Circa 15mila articoli, cosiddetti "similalimenti", - brioche, panini, pasticcini, toast ed altro - realizzati prevalentemente con materiali plastici, mai sottoposti a controlli e destinati all'esposizione in vetrina al posto di quelli veri, sono stati sequestrati dalla Guardia di Finanza di Napoli. Un cittadino cinese, ritenuto responsabile della distribuzione di questi materiali, è stato denunciato all'autorità giudiziaria.
I prodotti - realizzati in Cina e importati illegalmente in Italia - di cui non si conosce la composizione, hanno forma, odore, aspetto, imballaggio, etichettatura, volume e dimensione tali da apparire come un vero e proprio alimento pur non essendolo. Non essendo mai stati sottoposti a controlli sono ritenuti dannosi per la salute e, quindi, sono stati sequestrati. (ANSA).

Vertaling:

ANSA - Napels, 5 November - Er zijn ongeveer 15.000 artikelen van de zogenaamde "similalimente (op elkaar lijkende) "; croissants, broodjes, toast, gebak etc, meestal gemaakt van plastiek, nooit gecontroleerd geweest voor men deze mocht gebruiken. Men gebruikt het voor de vitrine in de winkel waar ze zulke broodjes verkopen. Ze zijn in beslag genomen door de Guardia Di Finanza (Financiële politie) van Napoli. Een inwoner van Napoli die van China kwam, voelde zich verantwoordelijk voor het exporteren hiervan. Hij wordt nu verhoord en in het oog gehouden door de gerechtelijke autoriteiten. De producten "made in China" zijn illegaal ingevoerde producten in Italië waarvan je de samenstelling niet kent. Ze hebben een vorm, een bepaalde geur, verpakking, uiterlijk, etikettering, volume en afmeting zodat ze er als echt eten uitzien. Ze zijn schadelijk voor de gezondheid, illegaal en nooit gecontroleerd geweest. Hierdoor zijn ze in beslag genomen. (ANSA).

Bron: http://www.ansa.it/campania/notizie...c3cbf55f90.html

Mijn mening: Ik heb dit artikel gekozen voor een bepaalde reden. Zelf, denk ik dat ik deze broodjes al eens heb zien liggen in bepaalde zaken, aangezien ze er fel op lijken en er altijd hetzelfde uitzien. Je kan het effectief niet zien dat ze niet echt zijn. Maar het feit dat dit al mogelijk is, maakt mij super ongerust aangezien er van alles zou kunnen gebeuren. Hier wordt duidelijk niet over nagedacht en dat is niet oké. Stel je bent pas begonnen in een zaak die deze broodjes verkoopt. Iemand vraagt achter een broodje met ei. Ze liggen verpakt in de vitrine, maar de eitjes zijn op dus wat doe je als niet-wetende? Je neemt er eentje uit de vitrine en verkoopt dit. Dit zou niet gevaarlijk zijn maar, zéér gevaarlijk. Ze zijn ongeloofelijk schadelijk aangezien ze van plastiek gemaakt zijn en erger nog, ingrediënten die je niet eens kan achterhalen. Wie weet wat er allemaal in zit. Ze mogen er tenminste bijzetten dat het een toonmodel is of tenminste eentje nemen waarvan je de ingrediënten weet. Het is uiteindelijk nog altijd vergif en gevaarlijk en al zeker niet toe te vertrouwen aan mensen die dit waarschijnlijk nog niet eens weten. Stel je voor dat ze per ongeluk tussen de andere broodjes komen of situaties als dat. De reden dat ik dit artikel gekozen heb is omdat het veel gevaarlijker is dan het artikel doet lijken. Het enige positieve hieraan is dat men meer zin krijgen om iets te kopen in de winkel waar er zulke lekker uitziende broodjes aan het raam, waar je voorbij loopt, liggen. Of ze zo lekker zijn, is een andere zaak. In België heb ik zulke producten ook al wel eens zien liggen. Maar, ik denk en hoop vooral dat zij wel gecontroleerd zullen zijn. In Italië zijn ze altijd al minder streng geweest dan hier op zulke vlakken. Er is in Napoli nog zo veel lekkers te vinden, ik denk dat je daar zelfs geen vitrine voor nodig hebt! Ik vind deze situatie zelf gewoon niet oké en ik hoop dat deze Chinese man, eens gaat nadenken voor hij zulke dingen voorstelt. Alsof er in Napoli nog niet genoeg problemen zijn...

Laatst aangepast door Emily.t*els : 5th November 2016 om 16:50.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.