actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd January 2011, 11:07
Lisa.Ceulemans Lisa.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herselt
Posts: 66
Klikkende illegalen krijgen papieren in Ecuador

Klikkende illegalen krijgen papieren in Ecuador

De president van Ecuador belooft illegalen een verblijfsvergunning als ze een corrupte politieagent aangeven. President Rafael Correa wil zo een einde maken aan de afpersing van illegalen door politieagenten.

"Er zijn wijken waar agenten geld of andere dingen vragen van illegalen, in plaats van de normale procedure te volgen'', zei de president in zijn wekelijkse programma op zaterdag. "Publiekelijk zeg ik daarom tegen die vreemdelingen: Als u mij helpt aan een politieofficier die zich schuldig maakt aan deze corrupte praktijken, krijgt u papieren om legaal in het land te blijven".

De president opent binnenkort een meldpunt. De aankondiging komt na een maandenlang onderzoek van de regering naar misstanden onder ambtenaren van Vreemdelingenzaken. De ambtenaren regelden soms zelfs schijnhuwelijken voor illegale immigranten, overwegend Cubanen. (anp/mvdb)

Bron:http://www.demorgen.be
Datum: 02/01/2011

Mijn mening:

Enerzijds vind ik het een goed initiatief, want zo zal de afpersing van illegalen door politieagenten verminderen. Anderzijds vraag ik mij af of illegalen van deze maatregel geen misbruik gaan maken. Ze willen waarschijnlijk alles doen om hun verblijfsvergunning te bemachtingen. Ik vraag me vooral af wie dit alles gaat controleren en op welke manier.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.