actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2010, 22:33
Laleh Daria Laleh Daria is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 14
Angry Braziliaanse dokter misbruikt 39 patiënten: 278 jaar cel

Braziliaanse dokter misbruikt 39 patiënten: 278 jaar cel

* woensdag 24 november 2010, 06u30
* Bron: http://www.nieuwsblad.be


Een rechtbank in Brazilië heeft dinsdag een dokter uit Sao Paulo veroordeeld tot een celstraf van 278 jaar wegens het seksueel misbruik van 39 patiënten in zijn privéziekenhuis. Dat melden lokale media.


De 66-jarige Roger Abdelmassih, een in Sao Paolo bekende dokter die zich bezighield met vruchtbaarheidsproblemen, werd beschuldigd van 56 gevallen van seksueel misbruik. Hij verkrachtte sommige van zijn vrouwelijke patiënten verscheidene keren in zijn luxeziekenhuis. Dat gebeurde nadat ze ontwaakt waren na een operatie of tijdens een medisch onderzoek als ze alleen met hem in hun kamer waren.

In Brazilië wordt de doodstraf niet uitgesproken. Een veroordeelde kan volgens de wet slechts dertig jaar achter de tralies zitten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2010, 22:40
Laleh Daria Laleh Daria is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 14
Question Waarom?

Het bewijst nog eens dat we niet gemakkelijk door hebben wat in een mens gaande is. Een dokter die bepaalde verplichtingen heeft voor zijn patiënten, kan op zo een afschuwelijke manier hen behandelen. Het lezen van gelijkaardig nieuws zorgt ervoor dat wij minder vertrouwen gaan hebben voor de medemens. Op eerste instantie vind ik het heel spijtig dat zulke dingen gebeuren. Dan vraag ik mezelf af: “waarom doen ze toch zo iets”? Dat kan dat ze zelf ook niet weten waarom.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2010, 10:27
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Vroeger hadden priesters, dokters,... nog een soort van status. Maar ik vind dat ze de laatste tijd wel erg goed bezig zijn om deze status helemaal overboord te gooien. Wat bezielde deze dokter? Binnenkort durven mensen zelfs niet meer naar een dokter te gaan omdat ze bang zijn aangerand te worden. Soms denk ik echt:" waar gaat het met onze maatschappij naar toe?" En daarnaast draait seks toch om liefde, of ja dat was vroeger toch zo. Ik begrijp niet wat zulke mensen zo leuk vinden aan gedwongen seks, dan heb je toch gewoon totaal geen respect voor je medemens? Laten we hopen dat dit in de toekomst niet meer voorvalt.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2010, 12:31
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Normaal zijn mensen die zo'n beroep uitoefenen, zoals priesters, dokters, leraars, ... mensen waarop we moeten kunnen vertrouwen. Zij moeten er zijn om ons te helpen. De maatschappij verwacht dat deze mensen aardige mensen zijn die klaarstaan om je te helpen met je gezondheid, op school, ... Maar het is volgens mij echt schandalig om hier misbruik van te maken.

Ik zou nu wel niet meteen beginnen te twijfelen aan alle dokters, priesters, ... Het zijn gekken die een mens zo gaan gebruiken, maar we mogen dit niet veralgemenen. Hoewel er natuurlijk de laatste tijd veel van zulke berichten in het nieuws verschijnen...
Volgens mij brengt het ene bericht het andere mee, en zo blijven we bezig. We kunnen ons beter focussen op de mensen die hun beroep wel fatsoenlijk uitoefenen (en hen hiervoor dankbaar zijn...), in plaats van ons zelf 'bang' te maken voor de mensen die misbruik maken van hun functie.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 26th November 2010, 11:59
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Ik weet ook dat dokters en priesters een aantal verplichtingen hebben, maar om hen nu allemaal over dezelfde kam te scheren, vind ik wel wat overdreven.
Ik denk dat Lien hier toch iets te snel oordeelt. Het is inderdaad zo dat er de laatste jaren steeds meer zulke voorvallen in de pers komen, maar ik denk niet dat dit is omdat ze ook effectief vaker gebeuren. We leven gewoon in een tijd waarin het nieuws via verschillende bronnen supersnel verspreid geraakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.