actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2010, 15:53
JoBo JoBo is offline
Jolien.Bogaerts
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 18
Unhappy 15 jarige gijzelnemer van school in Wisconsin is overleden

15-jarige gijzelnemer van school in Wisconsin is overleden


CHICAGO - De 15-jarige leerling die maandag in een school in Wisconsin urenlang een twintigtal klasgenoten en een leerkracht gegijzeld hield, is dinsdag overleden aan de gevolgen van de verwondingen die hij zichzelf had toegebracht.

De gijzeling vond plaats in Marinette, een dorpje in de noordelijk gelegen staat. Toen de politie tijdens de gijzeling ter plaatse kwam, had de jongeman op zichzelf geschoten. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis van Green Bay, waar hij dinsdagmorgen bezweek. Over zijn motieven tast de politie nog in het duister.

Twee vuurwapens

De jongen had 23 leerlingen en een leerkracht gegijzeld. Hij drong het klaslokaal binnen tegen het einde van de lessen, rond 15 uur lokale tijd. Hij had twee vuurwapens bij zich. Uit de munitie die ter plaatse gevonden werd, bleek dat hij schoten loste met beide wapens.

Tijdens de gijzeling werden onderhandelaars ingezet en ondervroeg de politie de ouders van de jongen om het motief voor zijn daad te achterhalen. De leerling zou alleen gehandeld hebben, aldus de politie.

Nadat de agenten, die tijdens de operatie telefonisch contact hadden met de gegijzelde leerkracht, drie schoten hadden gehoord, drongen ze het klaslokaal binnen. De jonge gijzelnemer schoot daarop op zichzelf.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...08&subsection=2

Mening: Ik vindt het erg dat weer een jongere is overleden maar ik ben blij dat hij zichzelf neergeschoten heeft en geen slachtoffers heeft gemaakt. Ik hoop dat ze nog een motief vinden voor zijn daad want anders zou ik zo'n gebeurtenis absoluut niet begrijpen. En ookal heeft hij niemand neergeschoten denk ik dat de gegijzelden een levenslang trauma hebben waar ze niet gemakkelijk zullen over geraken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.