actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2010, 16:20
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
Keniase premier: alle homo's arresteren

Keniase premier: alle homo's arresteren

Premier Raila Odinga van Kenia vindt dat alle mannelijke en vrouwelijke homoseksuelen in het Afrikaanse land moeten worden gearresteerd. Hij maakte zijn mening zondag kenbaar in een rede in een sloppenwijk van de hoofdstad Nairobi.

Odinga, die deze sloppen wijk in het parlement vertegenwoordigt, wees erop dat uit een volkstelling is gebleken dat er ongeveer evenveel mannen als vrouwen in Kenia wonen. ''Er is geen noodzaak voor homoseksualiteit, hield hij zijn gehoor voor.

''Dit soort gedrag zal in dit land niet worden getolereerd. Mannen of vrouwen die zulke handelingen plegen, dienen opgepakt te worden en zij zullen worden opgepakt'', zei de premier. De toehoorden applaudisseerden en lachten.

Bron : www.hln.be


Eigen mening:

Nu begint het te ver te gaan. Dat er evenveel vrouwen als mannen zijn in Nairobi is geen excuus voor holebi's op te pakken en weg te steken. Dit zijn middeleeuwse praktijken bijna. Spijtig genoeg zijn er mensen die dit dan goed vinden en dit toejuichen. Ik snap niet dat mensen zo kunnen denken. Je geaardheid kies je niet je bent zo en dat kan je niet veranderen. Dat is wat veel mensen niet ( willen ) begrijpen en dan krijg je situaties als deze. Deze mensen zouden dringend bijgeschoold moeten worden op vlak van mensen rechten en van hoe mensen kunnen samen leven. En als er acties genomen worden voor het leven van holebi's beter te maken in landen zoals deze zal ik mee op de eerste rij staan voor te helpen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2010, 19:35
JenteAerts JenteAerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Ik ben geschokt van dit artikel. Odinga verklaart dat er geen 'noodzaak' is om homoseksueel te zijn want dat er even veel mannen als vrouwen zijn. Wat is dat nu weer voor ideologie? Oh er zijn te weinig vrouwen in het land. Resterende mannen, word homo en er is geen probleem... Zoals Tom zegt, kies je je geaardheid niet. Ik vind het erg dat sommige mensen nog altijd zo denken. Mensen oppakken omdat ze homoseksueel zijn, waar gaat dat toch naartoe?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2010, 22:48
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
Ergens begin ik me toch af te vragen of dit een ontwikkelingsland gaat blijven of niet. Als ze zo blijven verder doen. Die mensen hun wereldbeeld is klein en bekrompen. Het katholieke geloof hebben ze vroeger met moeite leren accepteren en aanleren, typisch veel gelijkaardigheden met de visie van de algemene katholieke kerk. Zij staan ook heel negatief tegenover het holebi bestaan of milieu. Kijk maar naar de uitspattingen van Léonard en van Benedictus de laatste tijd. Waarom is begrip voor de keuze die iemand maakt zo moeilijk? Is dat uit penisnijd? Uit frustratie dat ze een knoop in hun fluit hebben moeten leggen? Geen seksueel contact? Ahnee, want ze gaan het op kinderen botvieren. De katholieke kerk is de grote schandvlek van deze wereld naast de zovele andere.
Een tijd terug was ik geschokt van een fragment die ik op televisie had gezien over hoe een afrikaanse priester aan zijn mensen uitlegde dat homorelaties des duivels zijn. En de manier waarop hij dit verwoordde was bijna op kleuterniveau: "...they eat each others poepoe and lick each other's anus". Hij beklimatiseert dit helemaal in het negatieve. Ze brainwashen de lokale bevolking door die propaganda's. Holebi's zijn exat dezelfde mensen zoals iedereen op deze wereld. Ruimdenkendheid is toch iets dat nog lang op zich zal laten wachten in deze landen.

Laatst aangepast door Davy.Lostermans : 30th November 2010 om 23:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.