actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2012, 14:50
Gwen.Bax Gwen.Bax is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2012
Locatie: Beerse
Posts: 36
Ruim helft Belgische jongeren voelt zich gelukkig

Iets meer dan de helft (54 procent) van de Belgische jongeren tussen 15 en 25 jaar beschouwt zichzelf als gelukkig. Eén op de zeven voelt zich ongelukkig. Toch blijken Belgische 'Millennials' minder tevreden dan hun leeftijdgenoten in Nederland, waar ruim 65 procent zegt gelukkig te zijn.


Dat blijkt uit de resultaten van een grootschalige studie van het marktonderzoeksbureau InSites Consulting bij meer dan 4.000 jongeren in zestien landen.

De top 3 van landen met het grootste aandeel gelukkige jongeren bestaat uit Brazilië, India en China. Daar voelen net geen zeven op de tien jongeren zich gelukkig. Zweden en Rusland zijn de nummers 4 en 5. België staat samen met Denemarken, Frankrijk, Italië en Spanje op de laatste plaats.

'Je kan wel zeggen dat deze Generatie Y een 'happy generation' is', concludeert Joeri Van den Bergh van InSites Consulting in een mededeling over de studie. 'Nergens hebben we minder dan de helft uitgesproken gelukkige jongeren gevonden en gemiddeld genomen over alle regio's zegt slechts zo'n één op de tien jongelui niet gelukkig te zijn.'

Het grootste aantal ongelukkige jongeren vond het bureau in Groot-Brittannië, met bijna één op de vijf (18 procent), en ook Italië en Frankrijk bevonden zich in de buurt van deze score.

Vakantie maakt Belgische jongeren het meest gelukkig. Seks en contact met vrienden en familieleden komen op de tweede en derde plaats. Gebeurtenissen waarvan jongeren ongelukkig werden, waren: de scheiding van hun ouders, de diagnose van een ernstige ziekte en gedumpt worden door hun vriend(in).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20120404_106

Mening: Persoonlijk vind ik 54% niet erg veel... Als je het op een andere manier bekijkt, betekent dit dat bijna de helft zich ongelukkig voelt. Dit is toch een groot aantal van de Belgische jongeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th April 2012, 15:20
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Ik vind deze uitslag eigenlijk niet zo abnormaal. Tegenwoordig wordt er steeds meer en meer van mensen verwacht, ook van jongeren. De druk op hen wordt steeds groter en er zijn jongeren die hier nagenoeg geen problemen mee hebben maar er zijn ook jongeren bij wie deze druk te zwaar gaat doorwegen. Je ziet ook dat de activiteiten die hen gelukkig maken, momenten zijn waarbij de druk op de jongeren verlaagd wordt, bijvoorbeeld tijdens de vakantie. Zelfs in de lagere school wordt zoveel van de leerlingen gevraagd dat sommige kinderen breken onder de druk. Ik denk dat we op zoek moeten gaan naar een evenwicht tussen presteren en grenzen stellen. Niet zo simpel, aangezien grenzen voor iedereen anders liggen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th April 2012, 12:46
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Ik vind het vreemd dat in landen zoals in Indië en Brazilië de jongeren het gelukkigst zijn. In Indië woont een groot deel van de jongeren in sloppenwijken en in Brazilië werken nog te veel mensen voor een hongerloon. Volgens mij weten onze jongeren niet wat echte miserie is, terwijl de jongeren uit net vernoemde landen zich tevreden kunnen stellen met de kleine dingen in het leven. Natuurlijk voelen de jongeren een enorme prestatiedruk en er zijn nog altijd geen genezingen gevonden voor ziekten zoals kanker dat toch een groot deel van onze bevolking treft.
Ik stel vast dat meer en meer jongeren zelfmoord plegen, jammer genoeg ook in mijn eigen omgeving. De reden waarom ze overstappen naar deze daden zijn problemen die voor een groot deel makkelijk op te lossen zijn. Het is belangrijk om aandacht te schenken aan deze jongeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.