actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2008, 22:31
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Drie op de vier reizigers reserveert vlucht online

Drie op de vier reizigers reserveert de vlucht naar de reisbestemming online. Ook het verblijf wordt vaak, apart, online vastgelegd. Dat meldt het onderzoeksbureau InSites Consulting in samenwerking met Living Tomorrow. Een en ander brengt met zich mee dat meer dan de helft van de mensen vlucht en verblijf afzonderlijk boeken. Reizigers gebruiken internet om hun reis te boeken, maar ook om op zoek te gaan naar informatie over de bestemming.

Toch boekt nog altijd bijna de helft (45%) verblijf en vlucht samen, als een zogenaamde pakketreis. Strandvakanties en begeleide rondreizen zijn populaire pakketreizen. Zulke reizen worden nog altijd vooral op de traditionele manier, offline dus, geboekt: 7 op de 10 doet dat zo. Wie enkel een vlucht boekt, doet dat in 3 op de 4 gevallen online. Meestal gaat het dan om reizen naar, onder andere, familie in het buitenland, avontuurlijke vakanties en zakelijke reizen. Ook wie enkel een verblijfplaats boekt, doet dat meestal (67%) online.

Reizigers boeken online omdat ze vinden dat hen dat veel tijd uitspaart, en omdat ze zo ook een beter overzicht krijgen van de verschillende mogelijkheden. Mensen die nog altijd offline boeken, doen dat vooral omdat ze het fysieke contact met de mensen van het reisbureau belangrijk vinden. Maar ook veiligheid en technische storingen blijken een barrière. Daarnaast vinden niet alle reislustigen het vanzelfsprekend hun persoonlijke gegevens via internet door te geven.

Het internet is ook een belangrijke informatiebron voor reizigers. 77% gaat zo op zoek naar informatie over hun bestemming, zoals weersvoorspellingen en activiteiten. Iets meer dan de helft (52%) leest ook getuigenissen van reizigers die vroeger al dezelfde vakantiebestemming bezochten.

Bron: www.demorgen.be 17/12/08

Ikzelf heb de laatste jaren ook alleen maar positieve ervaringen gehad met het online boeken van een reis. Ik vind dit net zoals in de tekst tijdbesparend en je hebt echt wel een beter overzicht op de mogelijke opties. Net als 52% van de reizigers ga ik op zoek naar reviews van reizigers. Het is altijd leuk om te weten hoe andere mensen de reis ervaren hebben, die jij binnenkort wilt doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th December 2008, 10:24
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik heb eigenlijk ook altijd mijn reizen geboekt via het internet. Het is inderdaad tijdsbesparend. Ik heb ook nog niets negatiefs ervaren. Ik moet wel zeggen dat ik nooit op zoek ga naar reviews. Ik vind dat iedereen een reis apart beleefd. Ik ben ook al een paar keer op reis gegaan naar een hotel waarvan iedereen zei dat het slecht was. Wel die reis was de leukste van allemaal. Wat andere mensen over dat hotel of die plaats zeggen, is voor mij niet echt belangrijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.